זה מה שגרם לח”כים חרדים ו’כחול לבן’ לשתף פעולה נגד משרד החינוך

במהלך דיון שהתקיים בועדת הכספים דרשה שורה של חברי כנסת חרדים וחילונים הסבר ממשרד החינוך: מדוע מפלים את ילדי החינוך המיוחד החרדים • ח"כ מיקי לוי: לא אאפשר את העברת התקציב ללא טיפול בילדים המיוחדים • ח"כ יעקב מרגי: "במשך שנים החינוך המיוחד היה לחצר האחורית של המשרד"
יוני גרין
ט' סיון התשע"ט / 11.06.2019 22:18

ועדת הכספים של הכנסת דנה היום (שלישי) בסוגיית תקצוב ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות במסגרת ‘מוכש”ר’ (מוכר שאינו רשמי).

על פי הסיכום, אליו חברו באופן נדיר חברי הכנסת החרדים וחברי הכנסת מ’כחול לבן’, הוחלט לעצור את תקציבו של משרד החינוך עד לתגובה של המשרד ולדיון המשך  – שיתקיים ביום חמישי השבוע.

כפי שפורסם לראשונה ב’הארץ’ ובאתר ‘חרדים 10’, מדינת ישראל מפלה את ילדי החינוך המיוחד החרדיים במוסדות המוכש”ר.

הדבר נעשה בשלשה מישורים: שעות הלימוד; תנאי השכר והתקציב; ההשקעה בצוות איכותי. האפליה מתבצעת בניגוד לחוק, שדורש שוויון מלא בין כלל המוסדות לילדים המיוחדים, שנהנים מתקצוב מלא.

אלא שמשרד החינוך באופן כמעט סוריאליסטי אינו מעוניין לקיים את החוק.

באירוע נכחו גם פעילים מקרן ‘אייסף’ שהתגייסו לטובת ההורים, והורים לילדי החינוך המיוחד, ביניהם העיתונאי אליעזר היון – חבר מערכת ‘חרדים 10’ – אב לילד  מיוחד, ששוחח עם חברי הכנסת על מצוקתם של ילדי החינוך החרדי.

“באתי לפה כדי להעביר בשם הרבה הורים את המסר שבמשתנה הזה של ילדים מיוחדים אין הבדל בין חרדים ללא חרדים, הם החוליה החלשה והם חייבים את העזרה שלנו, אין מי שידאג להם. אין כל היגיון בכך שהגננות של הילדים הללו יקבלו משכורות רעב או שהמוסדות שמעסיקים אותן יאלצו לשלם להן – דבר שפוגע בילדים, ועלול גם להוביל לקריסתן של המוסדות”, אמר היון.

במהלך הדיון שוחח היון עם חבר הכנסת מיקי לוי מסיעת ‘כחול לבן’, שהבטיח לו באופן חד משמעי כי לא יאפשר את העברת התקציב, עד לטיפול בסוגיה קשה זו.

גם חבר הכנסת אבי ניסנקורן מ’כחול לבן’, פנה מיזמתו לשמוע על מצוקת הילדים החרדים וביקש לסייע.

חבר הכנסת יעקב מרגי, תקף במהלך הדיון בחריפות את משרד החינוך – והזכיר כי הוא פועל בניגוד לחוק: “המשרד פועל בניגוד לחוק, מפלה את הגנים של החינוך המיוחד החרדי, ויש לטפל בזה ויפה שעה אחת קודם”.

מרגי הוסיף: “כל החינוך המיוחד היה בגדר ‘חצר אחורית’, לא ייתכן שהמשרד יתנהל בעצלתיים ויחכה לבג”ץ שיאלץ אותו לפעול”.

לדיון הצטרף גם יו”ר הועדה, ח”כ משה גפני, שדרש כי משרד החינוך יבהיר מדוע הוא אינו מקיים בפשטות את החוק כמוטל עליו.

בעקבות הדיון, הוקפאה כאמור העברת התקציב למשרד החינוך, ודיון נוסף שיכלול את תגובת המשרד – יתקיים בסוף השבוע.

‘חרדים 10’ ימשיך לעקוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות