אזולאי במליאה: קמנו לבוקר מזעזע של חילול ס”ת • הגר”ח: “להתפלל”

אריה ריבקינד ויוסף גרינבוים
|
ח' סיון התשע"ט / 11.06.2019 19:52
ח”כ ינון אזולאי התייחס, במסגרת נאומים בני דקה במליאת הכנסת, לפריצה הבוקר אל בית הכנסת של קהילת ‘ארחות תורה’ בבני ברק: “שהמשטרה לא רק תחקור – אלא תגיע גם לתוצאות” • מרן הגר”ח קניבסקי: “צריך להתפלל שימצאו” • הלילה: עצרת תפילה בבית הכנסת

ח”כ ינון אזולאי התייחס היום (שלישי), במסגרת נאומים בני דקה במליאת הכנסת, לפריצה הבוקר אל בית הכנסת של קהילת ‘ארחות תורה’ ברחוב רבי עקיבא בבני ברק – וביזוי ספרי התורה.

“הבוקר קמנו לבוקר מזעזע של חילול חמשה ספרי תורה בבית הכנסת ‘תפארת שמעון’ בבני ברק. פורסם כי המשטרה חוקרת את המקרה.

“התקווה שלנו”, אמר ח”כ אזולאי, “שהמשטרה לא רק תחקור – אלא תגיע גם לתוצאות האמת. ולא כמו המקרה של שריפת בית הכנסת בקריית יובל שהמשטרה עדיין טרם הגיעה לחקר האמת”.

הח”כ מש”ס הביע תרעומת על אופן בו ניתן היחס במשטרה על מקרים במגזר החרדי: “לפעמים אנו לא מתלוננים כי ישנם מקרים שיש למשטרה כבר את שמות החשודים, אבל עדיין טרם התאמצה לעצור אותם. כמו במקרה המזעזע של תקיפת הנער בליל ל”ג בעומר שעדיין המשטרה לא טיפלה באותו שוטר”.

הוא הדגיש: “אני קורה למשטרת ישראל לשים ידה על אותם פורעים ופושעים, שמזלזלים בכל דבר שנודף ממנו ריח של קדושה. וכמובן אנו מגנים כל מקרה של אלימות ולא משנה מאיזה מגזר. האלימות חייבת להיפסק”.

בתוך כך, בצהריים עלו גבאי בית המדרש של קהילת ‘ארחות תורה’ אל מרן הגר”ח קנייבסקי וסיפרו על גניבת ארבעה ספרי תורה וביזוי ספרים אחרים בבית כנסת.

הגר”ח קרא את הפסוק ‘אם גנבים באו אליך אם שודדי לילה’ –  ואמר כי צריך להתפלל שימצאו.

לשאלת נכדו מה צריכים לתקן – ענה: “מה הם אשמים”.

וחזר אמר כי צריכים להתפלל על מה שקרה – ובירך כי בעזרת השם ימצאו.

על פי הוראתו תתקיים הלילה עצרת תפילה וחיזוק בבית הכנסת.