דליפות: סודות שכל השנים הסתירו בכור הגרעיני ליד דימונה נחשפים

הקריה למחקר גרעיני בדימונה מודה בפעם הראשונה מודה שבכור התרחשו תאונות ודליפות • המסמך נחשף בכאן רשת ב' בתביעה של עובד הכור לשעבר שחלה בסרטן ודורש פיצויים
חרדים 10
ח' סיון התשע"ט / 11.06.2019 18:21

הקריה למחקר גרעיני בדימונה מודה לראשונה כי בכור בדימונה אירעו במהלך השנים דליפות ותאונות של חומרים רדיואקטיביים.

המסמך נחשף במסגרת תביעה שהגיש פרדי טוויל, עובד הכור לשעבר, שחלה בסרטן ודורש לקבל פיצויים בגין מחלתו.

בתוכנית ‘סדר יום’ עם קרן נויבך בכאן רשת ב, נחשף היום (שלישי) כי בעקבות התביעה, הודתה הנהלת הכור כי הוא נחשף לחומרים רדיואקטיביים, וכי בכור היו תאונות ודליפות של החומרים.

עם זאת, ההנהלה אינה מפרטת מתי אירעו התאונות, מה היה היקפן ומה מידת החשיפה לחומרים.

בתוכנית סיפר טוויל, כי המסמך נשלח אליו במייל, ובו גילה כי למעשה נחשף לתקלות, למרות שאיש לא דאג לעדכן אותו על כך במהלך השנים שבהן עבד בכור.

“אם היו מתנהגים ביושר הייתי צריך לדעת מזה. אולי הייתי נבדק”, אמר טוויל. “זה מראה עד כמה הגוף שלי קיבל רעלים שגרמו לי למחלה. בגיל 56 נגמרו לי החיים”.

טוויל תהה כיצד אונקולוגים בכירים ושופט מחוזי שיושבים ב’וועדת זוהר’ –  הדנה בתביעות עובדי הקריה למחקר גרעיני – לא שאלו את השאלות הנדרשות לאחר שהונח לפניהם המסמך החדש.

‘ועדת זוהר’ אימצה את עמדת הקריה, למרות המסמך המעיד כי התרחשו תאונות ודליפות.

מוועדת זוהר נמסר בתגובה לכאן רשת ב’: “הוועדה קיימה דיונים רבים בעניינו של מר טוויל, נפגשה איתו פעמים אחדות. כל טענותיו של מר טוויל נבדקו. עניין הקשר הסיבתי הנטען בין מחלתו לחשיפתו לקרינה ולחומרים מסוכנים מסרטנים קיבל התייחסות מקצועית מעמיקה, כפי שבא לידי ביטוי בהחלטת הוועדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות