המשפחה שהותקפה בביתה תובעת מהתוקפים פיצוי של 180,000 ש”ח

משפחת קנדל, שהותקפה בביתה ברובע המוסלמי תובעת את התוקפים ודורשת פיצויים, בגין נזקים נפשיים שנגרמו לבני המשפחה • "פרשת המקרה מזכירה תיאורים של פוגרומים מהמאה הקודמת, אולם הדברים נעשו כאן בירושלים"
חיים טוויל
ח' סיון התשע"ט / 11.06.2019 17:30

משפחת קנדל ,המתגוררת ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, הגישה תביעה נגד חמישה פורעים ערבים, בגין התפרעות וניסיון תקיפה ממניע גזעני.

סכום התביעה, אותה הגיש עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, עומד על סך 180,000 שקלים –  18,000 שקלים עבור כל בן משפחה שנכח בתקיפה.

בכתב התביעה תואר כי התקיפה אירעה לפני כשש שנים, בצהרי היום: חמשת הנתבעים ואחרים יזמו התקפה על ‘בית יורי’ ברובע המוסלמי, בו מתגוררות מספר משפחות יהודיות, ובניהן משפחת קנדל.

בעת התקיפה שהו זוג הורים ושמונת ילדיהם בקומה השניה ב’בית יורי’. חמשת הנתבעים וחבריהם החלו להתקדם לעבר הבית, תוך שהם מכסים את פניהם בחולצותיהם.

כאשר הגיעו הפורעים סמוך לבית החלו ביידוי אבנים מאסיבי לעברו, ובפרט לכיוון הדלת והחלונות.

לפי התביעה, “אותן אבנים שידו הפורעים החלו לפגוע בסורגי חלון חדר הילדים של משפחת קנדל, דבר שהכריח את ההורים לפנות את הילדים מחדרם לחדרים מוגנים יותר בתוך הבית”.

בהמשך כתב התביעה נכתב: “בזאת לא היה די לפורעים, ותוך כדי מתקפת האבנים ניגשו שניים מהם אל דלת הבית וניסו לפרוץ אותה. משלא עלה בידם לפרוץ את הדלת, גמרו אומר להעלותה באש. לשם כך שפכו הפורעים אשפה סמוך לדלת וניסו להציתה. אחד מהם אף ניגש אל דלת הבית והצית קרטון בסמוך לה”.

עו”ד בלייכר ציין בכתב התביעה: “פרשת המקרה מזכירה תיאורים של פוגרומים מהמאה הקודמת, אולם הדברים נעשו כאן בירושלים, בירת ישראל, בשנת 2013”.

“ההתקפה נמשכה כעשרים דקות והסתיימה רק עם הגעתם למקום של כוחות הביטחון, אשר הניסו את הפורעים. כתוצאה ממעשיהם של התוקפים נגרמו נזקים לגדרות הבית, רשת החלון נקרעה, נגרמו סימני פגיעה לדלת הברזל של הבית כן נהרס מנגנון הנעילה החשמלי שלה.

עם זאת, התביעה לא מתמקדת בנזקי הרכוש.

“הנזקים לרכוש הינם כאין וכאפס לעומת נזקי הטראומה והחרדה שנגרמו למשפחה – ובפרט לילדים הקטנים, אשר כאמור שהו בחדרם בעת ההתקפה. במשך האירוע חשו בני המשפחה טראומה, אימה ותחושת חרדה ממשית לחייהם – וכל זאת בביתם מבצרם”.

במסגרת ההליך הפלילי הודו כל חמשת הנתבעים בעובדות כתב האישום, לפיו הם אשמים בעבירות של התפרעות וניסיון תקיפה ממניע גזעני. הוטלו עליהם עונשים שונים שכללו עבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי כספי למתלונן על סך אלפי שקלים בודדים.

כאמור, משפחת קנדל תובעת את חמשת הצעירים בגין התפרעות, ניסיון תקיפה ממניע גזעני. עוד נגרמו לתובעים נזקים של כאב, סבל, עוגמת נפש רבה, פגיעה בתחושת הביטחון ומועקה כתוצאה מהתקיפה שחוו.

“התובעים כולם סוחבים על ליבם את מאורעות אותו יום כצלקת על נפשם. האירוע מהווה טראומת ילדות לילדי המשפחה וטראומה קשה להורים, אשר חשו חסרי אונים באפשרות להגן על משפחתם והחשש שהפורעים יפרצו לבית ויפגעו בחייהם. חלק מהילדים אף סובלים מחרדה בעת שיש התרחשות המעוררת זיכרונות מאותם רגעים”.

בסוף התביעה נכתב כי “מאחר וקשה לאמוד את הנזק האינדיבידואלי אשר נגרם לכל תובעו את ההשלכות של האירוע על חיי התובעים, ביחוד על התובעים הצעירים, יבקשו התובעים לאמוד את שיעור הנזק בסכום של 18,000 שקלים עבור כל תובע… מבקש אפוא לאמוד את הפגיעה הלא ממונית בכ-180,000 שקלים”.

מהמשפחה נמסר “אנו, משפחת קנדל, רוצים להודות לעמותת חוננו שמלווה אותנו במקרה זה של התביעה האזרחית. חשוב לנו להוסיף ולומר שאין זה מקרה יחיד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות