ש”ס: ליברמן שקרן, שמאל, אבל לא אנטי חרדי. הוא איש ללא עקרונות

אריה ריבקינד
|
ח' סיון התשע"ט / 11.06.2019 16:58
יו”ר ישראל ביתנו בביטוי אנטישמי נגד החרדים: ‘לא מתערבים בכלום, העיקר שהצ’קים יגיעו בזמן’ • על ש”ס: “כל הסכמי אוסלו התאפשרו רק בזכות ש”ס” • ש”ס בתגובה חריפה: “משקר ביודעין. ש״ס פרשה מממשלת רבין בספטמבר 1993, בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו”

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) בריאיון לאולפן ynet כי הוא אינו מחויב “להמליך” את בנימין נתניהו, ותקף אותו במילים חריפות.

ליברמן הבהיר כי הוא מחויב לניצחון הימין, ואמר כי כחול לבן לא יכולים להרכיב ממשלה. “מי ששמע ראיונות של בכירי כחול לבן, גם את כל הדין ודברים שם בפנים – הסיכוי היחידי שלהם להרכיב ממשלה זה בקוטב הצפוני יחד עם הדובים. אין להם שום סיכוי”.

ליברמן טען עוד כי “ממשלה עם חרדים, זה נוח מאוד, כי חרדים לא מתערבים בדרך כלל, לא בנושא ביטחון, לא בנושא חוץ, אלא הכל אומרים אמן, העיקר שהצ’קים יגיעו בזמן. צריך להבין, חרדים זה לא ימין. כל הסכמי אוסלו התאפשרו רק בזכות ש”ס”.

בש״ס הגיבו הערב על דבריו: “אביגדור ליברמן משקר ביודעין כשהוא אומר כי הסכמי אוסלו עברו רק בזכות תמיכת ש״ס. סיעת ש״ס פרשה מממשלת רבין בספטמבר 1993, בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו”.

בש”ס תקפו: “ליברמן, שכל חייו זיגזג בין שמאל לימין, מעדיף להפריח האשמות כדי להשכיח שהוא זה שהציע פתרונות הזויים מבית מדרש השמאל הקיצוני כמו חילופי שטחים, החזרת היישובים בואדי ערה לרשות הפלסטינית והעברת שכונות במזרח ירושלים לרשות הפלסטינית, לשם הקמת בירה פלסטינית”.

בש”ס הזכירו כי “ליברמן הוא שמאל, הוא מנע לפני כשבועיים הקמת ממשלת ימין, גרר את ישראל למערכת בחירות מיותרת ואם זה יהיה תלוי בו הוא יכתיר ממשלת שמאל, רק בשל שנאתו היוקדת לבנימין נתניהו וקנאתו בו”.

בהודעת ש”ס נאמר עוד: “ליברמן נחשב במשך עשרות השנים האחרונות חבר קרוב של הסיעות החרדיות, בעיקר של ש”ס. ש”ס וישראל ביתנו בראשות ליברמן פעלו יחד בממשלה ובמאות רבות של שיתופי פעולה פוליטיים במישור הארצי וברשויות מקומיות בכל הארץ – האחרונה שבהם היה שיתוף הפעולה ההדוק לבחירת משה לאון לראש עיריית ירושלים”.

“ליברמן איננו אנטי חרדי”, הדגישו בש”ס, “הוא איש ללא עקרונות. היום ככה, מחר אחרת”.