כששקד אמרה ‘אני עוד אשוב’ היא התכוונה לבחירות כעת? זו תשובתה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד: "מדינת ישראל חולה במחלקת החקקת והבגצת" • על עורכי הדין בישראל: "שיא עולמי מפוקפק. יש למעלה מ-60 אלף עורכי דין פעילים. באוסטריה עם אותו מספר תושבים יש 6000"
אריה ריבקינד
ח' סיון התשע"ט / 11.06.2019 12:29

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד התייחסה הבוקר (שלישי) בכנס השנתי של ACC – ארגון היועצים המשפטיים בתל אביב, ליחסי העבודה בין נבחרי הציבור ליועצים המשפטיים, ולמהלכים שהובילה בעבר ובכוונתה להוביל בעתיד.

“מדינת ישראל חולה במחלקת החקקת והבגצת”, אמרה שקד. “כמו שבמגזר הציבורי כמות היועצים המשפטיים גדלה באופן משמעותי, כך גם במגזר הפרטי. הדבר נובע משלוש סיבות עיקריות: הראשונה היא שישראל חולה במחלקת חקקת. הכנסת מחוקקת הכי הרבה חוקים בשנה. כל חוק גורר גם חקיקת משנה ויש לנו גם את כמות הרגולטורים הגדולה ביותר במדינות OECD.

”כיו”ר ועדת השרים לחקיקה צמצמתי את כמות החקיקה ב-50 אחוז. בכל שבוע היו מגיעות 40 הצעות חוק ואישרתי בממוצע שתיים, כך שבאופן יחסי הצלחתי לצמצם את כמות החקיקה”.

שקד התייחסה גם לעורכי הדין בישראל: ”עוד שיא עולמי מפוקפק של ישראל. בישראל יש למעלה מ-60 אלף עורכי דין פעילים. באוסטריה עם אותו מספר תושבים יש 6000 עורכי דין. זה יוצר הרבה מאוד תביעות והרבה הליכים”.

שקד המשיכה: “סיבה שלישית היא הקביעה שהכל בגיץ ושפיט. כל החלטה מנהלית יכולה להיתקף בבג”ץ. כתוצאה מכך הייעוץ המשפטי נעשה מאוד דומיננטי וגם במשרדי הממשלה כמות היועצים המשפטיים עלתה בצורה משמעותית”.

לדבריה, ”היועצים המשפטיים הלכו וצברו יותר ויותר כוח בגלל שכל החלטה היא בג”יצה. כל אחד צריך לראות לנגד עיניו איך הוא עוזר לקדם את הארגון”.

היא הדגישה: “יועץ משפטי טוב אומר ‘כן’ ומוצא דרך לעשות. יועץ משפטי גרוע אומר ‘לא’. זה הכי קל”.

המראיין בן כספית שאל: ”תהיי בבחירות הקרובות?’

שקד השיבה: ”תחכה ותראה”.

כספית התעקש: ”אמרת ‘אני עוד אשוב’, זה עכשיו או רק בבחירות של אחרי?”

שקד ענתה: ”כן, הכוונה זה עכשיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות