זהר: רק העם מחזיק בגורל של ביבי. מערכת המשפט תצטרך להתחשב

אריה ריבקינד
|
ח' סיון התשע"ט / 11.06.2019 11:12
ח”כ מיקי זוהר: “אני לא אופטימי מאחר שכנראה התקבלה שם החלטה. השימוע הזה נועד לנסות לשכנע את היועץ המשפטי לשנות את דעתו. האם הוא ישנה את דעתו? אני בספק”

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אמר היום (שלישי) בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב, כי מי שמחזיק בגורלו המשפטי של נתניהו זה אך ורק עם ישראל ואזרחי ישראל.

“אם הם יבואו לקלפי בעוד כמה חודשים ויגידו שוב גם ליועץ המשפטי לממשלה וגם למערכות האכיפה וגם לשמאל ולתקשורת הישראלית שהם רוצים את נתניהו כראש הממשלה שלהם, עם כל הכבוד לכולם הוא יישאר ראש הממשלה שלהם לעוד שנים רבות או שהם יחליטו אחרת ויגידו בקלפי משהו אחר, אז אני יכול לומר לך שיכול להיות שזה יהיה סוף העידן של נתניהו ומי שיפסידו מזה זה רק אזרחי ישראל”.

לטענת זוהר, הציבור הוא זה שקובע את הנורמות החברתיות והבחירות האלה יכריעו את גורלו של נתניהו. “בסוף אני חושב שגם היועץ המשפטי לממשלה וגם מערכת המשפט יהיו חייבים להתחשב בתוצאות ולראות מה הציבור חושב על מה שמנסים לייחס לראש הממשלה, כי בסוף הציבור הוא הריבון. יכול להיות שחלק מאזרחי ישראל אולי לא בימין אלא בשמאל היו מעדיפים שבית המשפט יקבע את הנורמות החברתיות ואולי גם את החוקים, אבל מי שקובע אותם זה בסופו של דבר הציבור”.

באשר למועד השימוע של נתניהו אמר זוהר: “אנחנו עדיין מקווים שמישהו יתעשת שם בלשכת היועמ”ש ויחליטו להזיז את מועד השימוע בזמן מסוים כדי שהשימוע יערך בצורה יותר הגונה כלפי ראש הממשלה. אני מעריך שראש הממשלה לא רוצה לוותר על זכותו לשימוע, מסיבה אחת פשוטה: כי הוא באמת מאמין שבתוך ההליך הזה הוא יצליח להפריך הרבה מאוד מהטענות שהועלו נגדו, ולכן הוא רוצה את יומו.

“הוא היה רוצה להיערך לזה הרבה יותר טוב, ואם הוא היה יכול לקבל עוד קצת זמן להיערך להליך הלא פשוט הזה שבו יוכרע האם מגישים נגדו בסופו של דבר כתב אישום או לא, אבל לעניין הזה לצערי היועמ”ש לא נענה ואנחנו מקווים שעוד ישנה את דעתו.

ח”כ זוהר הוסיף, כי הוא כבר יודע שמנדלבליט יחליט להגיש נגד נתניהו כתב אישום. “אני לא אופטימי מאחר שכנראה התקבלה שם החלטה. אני יודע מה ההחלטה שלו. הוא יחליט להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום. אתה רואה את כל ההפגנות ליד הבית שלו, אתה רואה את הלחץ הבלתי פוסק של התקשורת נגדו, אתה רואה שמנפצים את מצבת אביו ז”ל – ואתה תוהה האם הוא מסוגל לקבל את ההחלטה הזו בצורה נקיה.

“אגב, גם היועץ המשפטי אמר שהוא מתכוון להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום והשימוע הזה נועד לנסות לשכנע את היועץ לשנות את דעתו. האם הוא ישנה את דעתו? אני בספק”.