האסטרטג: “יאיר לפיד דוחק את החרדים לימין. זו איוולת”

היועץ רונן צור: "המסרים האנטי חרדיים הם גדר הפרדה פוליטית בין כחול לבן ליכולת להקים ממשלה" • לפיד מיתמם: "אני לא נגד חרדים. פשוט רוצה שכולם יתגייסו ויעבדו וילמדו מתמטיקה באנגלית. איך אני נגדם אם אני רוצה בשבילם את מה שאני רוצה בשביל הילדים שלי?"
חרדים 10
ז' סיון התשע"ט / 10.06.2019 11:08

המחלוקות בתוך ‘כחול לבן’: האסטרטג הפוליטי רונן צור, שייעץ בבחירות האחרונות ליו”ר כחול לבן בני גנץ, תקף הבוקר (שני) בחריפות את התנהלותו מס’ 2 ברשימה, ח”כ יאיר לפיד – כלפי הציבור החרדי.

צור אף הזהיר כי המתקפות כלפי החרדים עלולות למנוע מגנץ להרכיב ממשלה לאחר הבחירות הקרובות.

בריאיון לתוכנית ‘נכון להבוקר’ עם ישי שנרב בגלי צה”ל – אמר צור: “המסרים האנטי חרדיים הם גדר הפרדה פוליטית בין כחול לבן ליכולת להקים ממשלה. אם לפיד לא ימתן את דבריו נגד הציבור החרדי, זו איוולת – אופוזיציה שמודיעה מראש שאין לה כוונה להקים ממשלה”.

צור טען בראיון, כי יאיר לפיד מנהל מאבק מכליל נגד כל החרדים: “הסיפור הוא לא רק הרוטציה אלא הקמפיין,  הסיפור הוא האג’נדה שלמעשה מנדה את הציבור החרדי מלהיות חלק מהממשלה. דוחקים פה 16-17 מנדטים לימין באופן אוטומטי. למה עושים את זה? נשגב מבינתי”.

על המסרים של לפיד נגד החרדים אמר צור: “העניין הזה יכה בהם במהלך הדרך יותר ויותר קשה. בסוף זה פוגע בגנץ, באשכנזי ויעלון שהם לא חסומים על ידי ראשי המפלגות החרדיות והציבור החרדי, והם למעשה מביאים על עצמם סוג של חסם שלא מאפשר להם לקחת את ההגה הובלה של המדינה בידיים, וזה דבר שאני לא מצליח להבין”.

צור אמר כי מאז הבחירות הוא ומשרדו אינם עובדים עם כחול לבן: “סיימנו את משימתנו. בבחירות הקרובות ניכר שלא נהיה מעורבים באופן פעיל בליווי אחת המפלגות, אבל ימים יגידו”.

צור הוסיף: “אני מקווה שהאופוזיציה נערכת להקמת מטה בחירות שאולי יתקן דברים מהקמפיין הקודם וייתן פייט כפי שאזרחי ישראל אוהבים, מצפים ומעריכים – הם רוצים לראות ששני הצדדים נלחמים על הקול שלהם ולא אדישים”.

על הכישלון בהקמת ממשלה אמר: “מצד הימני של הליכוד – החסימה של האפשרות להקים ממשלת אחדות עם כחול לבן, גם בגלל מה שקרה במערכת הבחירות, גם הניסיון המינימלי והרציני להקים ממשלת אחדות שתנטרל עבורם את ההתנגדות של ליברמן לא נעשתה, ובעניין הזה זו הייתה טרגדיה וטעות קשה מצד נתניהו.

“מהצד השני האופוזיציה למעשה לא הייתה על המגרש – היא חסמה לעצמה את האפשרות להקים ממשלה עם החרדים ובעצם הפכה להיות קונוס פוליטי במו”מ. מבחינת האופוזיציה זו סוג של טעות טרגית, אם היא תחזור על עצמה יש סיכוי שנראה שחזור של האירועים ב-18 בספטמבר”.

ביום חמישי האחרון ניסה יאיר לפיד, שרודף את החרדים ללא הפסקה, למתן את תדמיתו כאנטי-חרדי והיתמם בריאיון לתוכנית ‘דקלסגל’ בכאן רשת ב’: “אני אומר לכם שנים שאני לא נגד חרדים. פשוט רוצה שכולם יתגייסו ויעבדו וילמדו מתמטיקה באנגלית. איך אני נגדם אם אני רוצה בשבילם את מה שאני רוצה בשביל הילדים שלי? מה שאני לא רוצה זו מדינת הלכה. זה כתוב במצע של יש עתיד – אנחנו לא נסכים לחוקים כמו חוק המרכולים שבהם אנשים נכנסים אלינו הביתה ואומרים לנו מה לעשות”.

לפיד המשיך בשקריו בראיון ואמר: “הסיבה שביבי לא הצליח לבנות קואליציה היא שבארץ יש רוב אדיר של אנשים שלא מוכנים לחיות במדינת הלכה שבה מפרידים בין גברים לנשים ומפלים להט”בים”.

כידוע, למרות שלפיד חוזר על השקר הזה שוב ושוב, החרדים דורשים רק את האפשרות לקיים אירועים חרדיים בהפרדה, ללא כל ניסיון לכפות זאת על חילונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד יהיר
    11/06/2019 08:25
    ד
  1. כל עוד לפיד יהיר בכחול לבן.אין שום סיכוי שהדתיים ילכו עם כחול לבן.ועל כן לכחול לבן עדיף להטיס את האפסון הזה לעזאזל.