יודיע ליועהמ”ש שהוא לא מוותר על השימוע או יעתור נגדו לבג”ץ?

יום שני הוא היום האחרון בו ראש הממשלה אמור למסור ליועץ המשפטי תשובה האם יתייצב להליך השימוע שנקבע לצום גדליה או לא • בפרקליטות המדינה מעריכים: ראש הממשלה לא צפוי לוותר לאחר שקיבל סירוב לדחיית השימוע פעם נוספת בשל הבחירות - והוא יעתור נגד ההחלטה לבג"ץ
אריה ריבקינד
ז' סיון התשע"ט / 09.06.2019 23:15

הדילמה של ראש הממשלה? מחר (שני) הוא המועד האחרון בו יכול בנימין נתניהו להשיב לפרקליטות המדינה האם יתייצב לשימוע שנקבע לצום גדליה או שיעתור לבג”ץ נגד היועץ המשפטי, על שהחליט שלא לדחות את מועד השימוע.

לפי דיווח של תמר אלמוג ב’כאן’, ראש הממשלה צפוי להודיע כי אינו מוותר על השימוע, אך  במקביל לתשובה, ישוגר מכתב חריף מטעם נתניהו לפרקליטות המדינה ובו תיכלל הטענה לפיה לא ניתן להתעלם מהבחירות החדשות שהוכרזו כחלק משמירה על זכויותיו של נתניהו.

לפי הדיווח, בסביבת ראש הממשלה קיימת התלבטות האם לעתור לבג”ץ בעניין, עתירה שסיכוייה להתקבל נמוכים.

הנימוק בעד הגשת עתירה הוא שהדבר עשוי לאפשר דחייה במועד השימוע וכן הדבר יאפשר השמעת טענות נגד בג”ץ בעתיד. מנגד, הגשת עתירה שכזו יכולה להביא לפתיחת חזית בין נתניהו ליועמ”ש מנדלבליט.

בחדשות 12 דווח, לעומת זאת, כי בפרקליטות מעריכים כי נתניהו צפוי לעתור לבג”ץ נגד סירובו של מנדלבליט שלא לדחות את השימוע בשל הבחירות.

בדיווח נאמר כי היועמ”ש והפרקליטות משוכנעים שנתניהו משחק על זמן ושפניו לבג”ץ, ועל כן היועץ ביקש מנתניהו להודיע עד מחר אם בכוונתו להתייצב לשימוע. אם אכן יודיע שהוא מתייצב, לפי מנדלבליט הוא לא יוכל לטעון בבג”ץ אחרת.

אך אם בכוונת נתניהו לעתור לבג”ץ הוא מוכרח להודיע על כך במהרה.

החשש מבחינת נתניהו הוא, כי אם יודיע כי לא יתייצב לשימוע, מנדלבליט עשוי להודיע על הגשת אישום נגדו ללא הליך השימוע.

בשבוע שעבר סירב מנדלבליט לבקשתו של ראש הממשלה לדחות את הליך השימוע פעם נוספת, בעקבות ההליכה לבחירות, וכתב במכתב ששוגר לפרקליטו של נתניהו, עו”ד עמית חדד: “פיזור הכנסת וקיומן של בחירות חדשות אינם יכולים כשלעצמם להוות שיקול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות