דוח של משרד הבריאות חושף: הכי הרבה תלונות נגד לאומית ומאוחדת

דוח של משרד הבריאות חושף:  27.6% מהקבילות שהוגשו ב-2017 נמצאו מוצדקות - עלייה של 7% מ-2016 • ב-17.5% מהפניות הבעיה הגיעה לפתרונה בסיוע נציבות קבילות הציבור
תמי גיל
ג' סיון התשע"ט / 06.06.2019 10:43

מדוח נתוני נציבות קבילות של משרד הבריאות המתפרסם היום (חמישי) עולה, כי  27.6% מהקבילות שהוגשו נגד קופות החולים בשנת 2017 היו מוצדקות.

באותה שנה הסתיים בירורן של כ-15 אלף פניות וב-17.5% מתוכן הבעיה הגיעה לפתרונה בסיוע התערבות הנציבות.

מדובר בעלייה בתלונות המוצדקות ביחס ל-2016 – אז נמצאו  21.6% מהקבילות מוצדקות, בנוסף 19.5% מהקבילות באותה שנה הגיע לפתרון בעקבות התערבות הנציבות.

רוב התלונות נגד קופות החולים בשנת 2017 נגעו בסל השירותים שקיבלו המטופלים בקופות החולים: יותר ממחצית מהקבילות שבירורן הסתיים ב-2017 עוסק בו.

נושאים נוספים שבלטו היו בחירת נותן שירותים, רפואת חירום וטיפול מנהלי.

קופת חולים ‘לאומית’ היא הקופה בעלת מספר הקבילות לנפש הגבוה ביותר. אחריה נמצאת קופת חולים ‘מאוחדת’.

‘כללית’ היא קופת החולים עם המספר הנמוך ביותר ולאחריה ‘מכבי’.

סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן אמר בתגובה לדוח: “אני מבקש לברך את נציבות קבילות הציבור במשרד על פרסום הדוח ממנו אנו למדים על מאפיינים רבים שיכולים לסייע לנו בעבודה”. לדברי סגן השר, ”אני רואה חשיבות רבה בפעילות זו ובהיותה של הנציבות כתובת לציבור לפניות ובקשות בתחומים שונים שבהכוון פשוט יכולה לפתור הרבה בעיות לחולים”.

מנכ”ל המשרד, משה בר סימן טוב: “מערכת הבריאות בישראל הינה מערכת בריאות ציבורית המספקת לאזרחים שירותי רפואה ברמה גבוהה מאוד. אני מבקש לקרוא לכלל האזרחים להמשיך ולפנות לנציבות ולהעלות בפני המשרד כל בעיה או תקלה, כך שאנו נוכל להמשיך ולשפר את מערכת הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות