החתן של הרבי שהקים מפעל ליטוש יהלומים וכיהן כמפקח ת”תים נפטר

מהדמויות היותר צבעוניות בירושלים: הרה"ח רבי יוסף ויסברג זצ"ל, חתנו של הרבי מלעלוב-ירושלים זצ"ל, נפטר בגיל 84 • היה מפעילי צא"י, הקים מפעל לליטוש יהלומים, ולאחר פטירתו של הרב אשר פריינד זצ"ל החליפו במסירת שיעורו הקבוע
יוסף גרינבוים
ב' סיון התשע"ט / 05.06.2019 01:15

בירושלים נפטר השבוע, בגיל 84, הרה”ח רבי יוסף וויסברג זצ”ל, מהדמויות היותר צבעוניות בירושלים.

המנוח זצ”ל נולד לאביו הגאון רבי אלימלך צבי ויסברג זצ”ל, נכד לרבי חיים זלמן ממייסדי בתי אונגרין. בהגיע לפרקו נישא לבתו הגדולה של האדמו”ר רבי יעקב יצחק מלעלוב-ירושלים זצ”ל.

בצעירותו למד בישיבת ‘עץ החיים’, והיה תלמיד נאמן לגדולי הדור בתקופתו.

נחלץ כרבים להגנה במלחמה על ירושלים בצבא דאז, ולאחר חתונתו עבד לפרנסתו, ובהמשך פתח מפעל לליטוש יהלומים ב’מקור ברוך’, יחד עם בן דודו יענקל  – הצייר הידוע. המפעל, שהיה מהגדולים בארץ בזמנו, סיפק פרנסה למאות משפחות חרדיות בירושלים דאז.

כמו כן לחם במלחמת ששת הימים.

בין לבין הספיק לעסוק בפעילות ציבורית במסגרת צא”י בירושלים ושימש כגבאי בית הכנסת. היה חבר נפש של חבר הכנסת הרב אברהם רביץ ז”ל, והיה ממעצבי ההשקפה האגודאית בשנותיה הראשונות.

לימים שקע בתורה, במיוחד לאחר פטירת אשתו -אשת חבר בת האדמו”ר מלעלוב, שהיה ממקושריו, וזכה לסיים הש”ס כמה פעמים.

כמו כן כיהן כמפקח לרבים ממוסדות התורה בירושלים.

לאחר פטירתו של הרב אשר פריינד זצ”ל החליפו במסירת שיעור קבוע, ונכנס לנעליו הגדולות בחן ובצניעות, עד שאמרו שהתלמיד עלה על רבו.

בלוויתו נכחו עשרות משומעי לקחו שבכו את לכתו של רבם.

גם בהיותו על ערש דווי, כשהגיע היארצייט של אמו, הרבנית נחמה, בחודש אייר – היתה ממנהלות המטבח בביקור חולים, סועדת יום יום את החלכאים במסירות נפש – קרא לבנו אלטר חיים ויסברג, לשעבר חבר מועצת העיר ביתר עילית, כדי שיארגן מניין.

מסע הלוויתו יצא ביום ירושלים, בשעות הצהריים, מביתו ברחוב יואל 7 דרך בית המדרש לעלוב ירושלים בשכונת בית ישראל, להר המנוחות, שם נטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות