המסמכים חושפים: ה-FBI בדק מידע לפיו היטלר חי בארגנטינה

מסמכים שנחשפו לאחרונה מגלים כי ה-FBI בדק ברצינות מידע לפיו אדם זיהה את הצורר הנאצי בבואנוס איירס וכי ביצע ניתוח פלסטי בפניו • אחרי אין ספור התיאוריות והקונספירציות על סופו של המנהיג הנאצי האמת נחשפת
דוד ליבוביץ
כ"ח אייר התשע"ט / 01.06.2019 22:06

האם ייתכן שהצורר הנאצי, אדולף היטלר שרד את המלחמה והצליח להגיע לארגנטינה?

מסמכי ה-FBI שהיו חסויים ונחשפו במהלך השנים מגלים הארגון השקיע מאמצים גדולים להוכיח או להפריך את השמועות שמנהיג גרמניה הנאצית הצורר אדולף היטלר לא התאבד בבונקר שלו אלא בכלל שרד בחיים את מלחמת העולם השנייה – כך פורסם באתר וואלה.

על פי המסמכים שנחשפו לאחרונה הגיע דיווח שערורייתי  למנהל ה-FBI, אדגר הובר. סוכני הרשות ראיינו אדם שטען שלקראת סוף המלחמה היטלר הוחלף בכפיל. הוא טען כי המנהיג הנאצי ברח מגרמניה לפני סיום מלחמת העולם השנייה והגיע לדרום אמריקה.

להובר הגיע דוח לפיו המודיע חי בדייטון, אוהיו. הוא חשש להעביר את המידע כדי שלא יחשדו בו כמישהו לא שפוי, או כמי שמנסה למתוח את הרשות. לדבריו ראה את היטלר בתחילת שנות ה-50 בבואנוס איירס. לטענתו היטלר עבר ניתוח פלסטי כדי להראות צעיר בהרבה.

הובר העביר את המידע לראשי ה-CIA שחקרו את המודיע ב-17 בפברואר 1955. “אתם צריכים לראיין את המודיע שראה את אדולף היטלר”, נכתב בדוח שהועבר ל-CIA. מסמכים שחלקים משמעותיים מהם נמחקו, טענו שב-20 באפריל אותה שנה המודיע הכחיש שהעביר את המידע. “הוא טוען כי היה מעורב בתאונת דרכים באוקלהומה סיטי ועבר פציעת ראש קשה. מאז אותה תאונה הוא עבר התמוטטות, ולא יודע מה הוא עושה או מה הוא אמר”.

מאז, הועלו תיאוריות קונספירטיביות רבות אודות גורלו של היטלר חלקן הזויות כגון אלו הסבורים כי הוא חי על הירח וחלקן אמינות יותר.

אז מהי האמת?

היטלר מת בברלין ב-1945: כך קבעו שני מדענים צרפתיים, שהצליחו איכשהו לשכנע את ממשלת רוסיה לבדוק את שני החלקים הכי שמורים בגופה: חלק מהגולגולת וסט שיניים. המדענים השוו את הממצאים שלהם עם רישומי נתיחת הגופה משנות המלחמה והגיעו למסקנה בצורה חד משמעית. “אין שום מקום לספק”, אמרו, “הוכחנו שהוא מת ב-45. הוא לא ברח או התחבא, פשוט מת. ניתן להפסיק עם כל תיאוריות הקונספירציה. הוא לא נמלט לארגנטינה, הוא לא מתחבא בבסיס סודי באנטרקטיקה ולא בצד האפל של הירח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות