ליברמן: “ישראל ביתנו לא תמכה בליאון לראשות עיריית ירושלים”

אריה ריבקינד
|
כ"ח אייר התשע"ט / 01.06.2019 21:25
את הדברים המפתיעים אמר יו”ר ישראל ביתנו כשנשאל על ה’דיל’ עם ש”ס ודגל התורה להרצת משה ליאון לראשות העירייה • ליברמן האשים את נתניהו: “מאחורי גבי ניהל מו”מ עם השמאל, עם אבי גבאי ואיציק שמולי” • טוען: “מי שנכשל זה נתניהו, פעם אחת הוא פיזר ופעם שניה הוא נכשל”

אביגדור ליברמן, יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, טען הערב (שבת),  בראיון לחדשות 12, כי “הסיפור של חוק הגיוס התחיל הרבה לפני שהיו בחירות באופק”.

ליברמן הטיל על נתניהו את האחריות להקדמת הבחירות: “מי שניהל איתנו את המו”מ שהיה אגוצנטרי זה הליכוד, מאחורי גבי נתניהו ניהל מו”מ עם השמאל, עם אבי גבאי ואיציק שמולי. לפני שהתחילו איתנו משא ומתן, כבר נתן אשל ניהל משא ומתן. אנחנו ניהלנו את המו”מ בידיים נקיות”.

באשר לטענות כי ביקש משר האוצר כחלון להמתין עד לנפילתו של נתניהו – אמר יו”ר ישראל ביתנו: “הכל שקר וכזב, הגשנו תביעה נגד ישראל כ”ץ שאמר זאת”.

כשנשאל על ה’דיל’ שרקח עם החרדים לפני בחירתו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים – ליברמן הפתיע: “ישראל ביתנו לא תמכה במשה לאון, הוא חבר שלי על בסיס אישי. חשבתי שנכון לעזור לו. לא עשינו שום ‘דיל’ עם החרדים. מה שיותר חשוב – הייתה פה הצטברות”.

לדבריו, אין לו שום עניין אישי עם נתניהו. “אני לא סוגר חשבונות. הכל תלוי בקווי היסוד. אם לא נעביר את חוק הגיוס באותו נוסח מקורי – לא ניתן לזה יד”.

אחרי שנשאל האם הוא רואה את עצמו בעתיד בתפקיד ראש הממשלה, השיב ליברמן: “אני רואה את עצמי עומד בראש המפלגה שלי. צריך להצליח. מעולם לא אמרתי שהחלום להיות ראש הממשלה מסנוור אותי. נעשה את המקסימום, נביא מספיק מנדטים – נשקול. לא נביא? נישאר מציאותיים”.

ליברמן הפנה שוב אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה: “בהחלטה שלו הוא פיזר אותה. נתניהו ידע מראש על מה אני הולך והוא מי שהוטלה עליו מלאכת הרכבת הממשלה. אני לא הייתי נכשל. מי שנכשל זה הוא. פעם אחת הוא פיזר ופעם שניה הוא נכשל”.