הרבי מסאטמר לחרדים: “תתביישו לכם שנכנעתם לאותו רשע גדול”

האדמו"ר מסאטמר במתקפה על המפלגות החרדיות: "נכנעתם בבושת פנים לכל הגזירות האיומות, כמעט לכל מה שאותו רשע ביקש. תראו איך אתם נראים ואיך הוא נראה" • "אותו הרשע הגדול, עמד על עקרונותיו ולא זז כלום, ואתם ויתרתם על כמעט הכל. המו"מ הבא יתחיל כבר מהנקודה הזו"
יוסף גרינבוים
כ"ו אייר התשע"ט / 31.05.2019 11:29

האדמו”ר מסאטמר נשא אמש (ליל שישי) דברים בדינר השנתי בבורו פארק לטובת ‘כולל עצי חיים’ לצדקת רבי מאיר בעל הנס בבני ברק – והתייחס למשבר הפוליטי בישראל.

האדמו”ר תקף את חברי הכנסת החרדים ואמר: “תתביישו לכם, תראו איך אותו רשע גדול לא זז מילימטר מעקרונותיו, ואתם הסכמתם ונכנעתם כמעט במאה האחוזים למה שהוא ביקש”.

הנה דבריו המלאים, בתרגום חופשי:

“אך לפני חודשיים ארץ ישראל עברה מערכת בחירות כאשר בני ברק היתה כמרקחה, ועכשיו כנראה בעוד שלושה חודשים עוד פעם תהיה סערה גדולה, וכמובן שכל אברכי הכוללים ילכו לבחירות להצביע והם יתעסקו בזה כל היום – ורק הכולל הזה – כולל עצי חיים – בעיר בני ברק יישארו אברכי הכולל, ללמוד כמו בכל יום רגיל, וזה מגן על העיר, כאשר אברכים יראי השם יושבים ולומדים.

ואם כבר מדברים מענייני ארץ ישראל, כואב מאוד לראות ולשמוע ממה שקורה שם, בכל מה שקשור למפלגות החרדיות בעניין גיוס בני הישיבות, אך עכשיו לפני הבחירות הם מכרו לציבור שהם ילחמו למען לומדי התורה ושכל הבחורים ובני התורה לא יצטרכו ללכת לצבא ח”ו.

וזה לא יאומן לראות איך הם נכנעו בבושת פנים והסכימו לכל הגזירות האיומות, כמעט לכל מה שאותו רשע ביקש הם נכנעו ונתנו לו כמעט הכל. אבל אותו הרשע הגדול, גם זה לא נכנע ורצה גם הדברים הקטנים האלו.

ואני אומר להם מכאן: ‘תתביישו לכם’ תראו איך אתם נראים ואיך הוא נראה. תראו איך הוא עמד על עקרונותיו ולא זז כלום, ואתם וויתרתם על כמעט הכל.

והבעיה הגדולה היא גם על העתיד. הרי על הדברים האלו כבר הסכימו לוותר, וכמו בכל משא ומתן לא מדברים על דברים המוסכמים שכבר הסכימו להם, ולכן המשא ומתן הבא יתחיל כבר מהנקודה הזו שהדברים האלו כבר מובנים מאליו, ולזה כבר הסכימו שזה לא בעיה, ועכשיו יתחילו לדבר על עוד ועוד – ולכן האחוזים והיעדים שכבר הסכימו עכשיו כבר לא ירד.

וגם הם לא נכנעו רק לא על מי יחליט אם עמדו ביעדים.  הם רצו שהממשלה תחליט – כולם יודעים מי הם הצדיקים הגדולים היושבים בממשלה, ועל מי סומכים עכשיו.
ואם אותו הרשע ישב בממשלה והוא לא הסכים עכשיו, למה שהוא ישנה את דעתו לעתיד.

אבל לדאבונינו הם חייבים להשתחוות לפריץ שאם לא יסכימו יפסיקו את צינור הכסף, וזה מאוד כואב לראות שאך לפני כמה שנים גם הם לא הסכימו לדברים האלו,
והם לא חשבו לרגע שזה יגיע למצב הזה, כי ככה זה הולך שלב-שלב לאט-לאט.

אבל ברוך ה’ הכולל שלנו, שלא לוקח תקציבים מהם ולא משתחווים לצלם ח”ו, כולם אברכים יראי השם וחייבים לתמוך בהם במיוחד”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרבי מסאטמער צדק נקודה
    31/05/2019 12:19
    שפוי
  1. ההנהגה אגודאית דגלאית שסית פשטה את הרגל אם בכלל היו לה רגליים פעם

  2. הרבי מסטמר נכשל
    31/05/2019 15:52
    משי
  3. הנהגה סטמראית פלגאית פשטה את הרגל אם היה לה שכליים פעם

  4. זה האהרוני או הזאלוני?
    31/05/2019 17:06
    י
  5. מי זה – האהרוני או הזאלוני?