ליצמן: להגיד שסחטנו? בדיוק הפוך, סחטו אותנו. נזכור את זה לליברמן

אריה ריבקינד
|
כ"ה אייר התשע"ט / 30.05.2019 13:48
ראשי מפלגת יהדות התורה פתחו את מערכת הבחירות – והתייחסו לפיזור הכנסת ולהחלטה לצאת לבחירות חדשות • גפני: “הדיקטטור אומר ובזה נגמר העניין. אי אפשר לנהל דמוקרטיה ככה”

יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, תקף במהלך אירוע פתיחת מטה הבחירות של יהדות התורה בבני ברק – את יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן.

גפני ביקר בחריפות את התנהלות ליברמן: “מערכת הבחירות הנוכחית תהיה על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. ליברמן בהתנהגותו הדיקטטורית פגע בדמוקרטיה, בכנסת ובועדותיה. התנהג כדיקטטור כמו בימי מסך הברזל.

“מעולם אנחנו לא דיברנו על מדינת הלכה. כל מטרתו הייתה שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה”.

עם זאת, הוא הדגיש כי קמפיין הבחירות של המפלגה לא יתמקד בליברמן: “ליברמן לא יהיה נושא אצלנו במערכת הבחירות. זאת תהיה מערכת בחירות על דמותה של מדינת ישראל”.

לדריו, “נקלענו למערכת בחירות בזבזנית. מדינת ישראל צריכה את הכסף הזה להרבה מאד צרכים הומניטריים ממשפחות במצוקה מילדים חולים וזורקים את הכסף הזה לפח רק בגלל איש אחד עם גחמה פוליטית. כל תושבי מדינת ישראל מצטערים על זה והם יענישו אותו בקלפי – הוא לא יעבור את אחוז החסימה”.

סגן השר יעקב ליצמן תקף את ליברמן: “אנחנו לא הגזמנו בבקשות בהסכמים הקואליציוניים, אנחנו אלה שהגענו להסכמים. להגיד שסחטנו? זה בדיוק הפוך – סחטו אותנו.  אנחנו נזכור את זה לליברמן”.

“הבעיה הייתה שליברמן פשוט לא רצה כלום: או שהוא אנטי ביבי או שהוא לא רצה פתרון לגיוס. לליברמן לא היה אומץ לומר את הדבר הפשוט שהוא לא רוצה לראות את בנימין נתניהו ראש ממשלה. אחרי שרמס את הציבור החרדי וניסה לעשות על גבינו סיבוב פוליטי. מה שהוא אמר במסיבת העיתונאים זה קריאת תגר נגד החרדים”.

ליצמן ‘עקץ’ את דגל התורה: “לדעתי האישית אין יותר שום סיבה לעשות איתו שיתופי פעולה בעתיד. גדולי ישראל יכריעו איך להתנהג איתו”.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בפתיחת מטה יהדות התורה: ”ההסתה של לפיד וליברמן מובילה למקרים מהסוג שראינו בירושלים – שילד מוכה ברחוב על ידי שוטרים. ולא רק ילד ברחוב, אלא כל אדם חרדי שבא לפקיד כלשהו או לבית משפט או אפילו בבית חולים, והפקיד שומע 24 שעות ביממה את דברי ההסתה שלהם בתקשורת, הוא עלול לנקום באדם החרדי הראשון העומד מולו”.

לדבריו, ”אסור לאפשר שפוליטיקאים ירוצו על הגב של הציבור חרדי. הם צריכים לשלם את מחיר ההסתה. מי שיעשה כך לא נשתף עמו פעולה”