בגלל האזהרה ליהודים: ה’בילד’ הגרמני יפיץ כיפה להרכבה בעיתון

עיתון ה'בילד' הגרמני ידפיס כיפה על דפי העיתון, אותה ניתן יהיה לגזור ולחבוש על הראש, במחאה על דברי הממונה הממשלתי למלחמה באנטישמיות • העורך הראשי של העיתון צייץ בטוויטר: "הכיפה שייכת לגרמניה!"
נתן פרל
כ"ב אייר התשע"ט / 26.05.2019 23:59

עיתון ‘בילד’, העיתון’ הנפוץ ביותר בגרמניה, ידפיס מחר (שני) על דפי העיתון כיפה – אותה ניתן יהיה לגזור ולחבוש על הראש.

העורך הראשי של העיתון צייץ בטוויטר: “אם יש אפילו יהודי אחד בגרמניה שמרגיש שהוא אינו יכול לחבוש כיפה מבלי להסתכן, התשובה היחידה שלנו צריכה להיות שכולנו צריכים לחבוש כיפה. הכיפה שייכת לגרמניה!”

התגובה החריגה של העיתון היא במחאה על דבריו של הממונה הממשלתי על המאבק באנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, שהזהיר בשבת את היהודים מלחבוש כיפה ברחבי גרמניה: “דעתי בנושא השתנתה בעקבות הברוטליזציה ההולכת וגוברת בחברה הגרמנית. לצערי, אני לא יכול עוד להמליץ ליהודים לחבוש כיפה בכל זמן ובכל מקום בגרמניה”.

צילום ה’בילד’. באדיבות המצלם

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הבהיר הבוקר (ראשון) כי ימשיך ללכת עם כיפה ברחובות בירת גרמניה, למרות המלצתו של הממונה הממשלתי על המלחמה  באנטישמיות.

“המאבק באנטישמיות הוא בראש סדר העדיפויות ולכן אנחנו מעריכים כי הממשלה נותנת לזה את תשומת הלב מטעם נציגה בעניין זה”, ציין הרב.

הוא הוסיף: “עם זאת אסור להתבלבל: הכיפה היא סמל מובהק לזהות יהודית ולכן נמשיך ללכת איתו בגאווה וכך נמליץ לכל יהודי”.

הרב טייכטל הדגיש כי כל אמצעי הביטחון צריכים להילקח בחשבון, אך “הסתרת הזהות היהודית מעולם לא הייתה הפתרון. אנחנו תמיד צריכים להיות מודעים לזהות שלנו. בלי עבר איו עתיד. עם ישראל חי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות