הרבי מסאטמר: ‘כמה כסף הציבור תורם?! אין להאמין. זה פלא ממש”

האדמו"ר רז"ל מסאטמר יערוך ביקור גדול בחודש חשוון תש"פ - לרגל מעמד חנוכת הבית לביהמ"ד הוותיק של חסידי סאטמר ברחוב יואל בירושלים, שנבנה מחדש • שיבח את התורמים למגביות הצדקה: "אשריכם ישראל באמת. זה קידוש שם שמים גדול"
יוסף גרינבוים
כ"א אייר התשע"ט / 26.05.2019 15:51

האדמו”ר רז”ל מסאטמר יערוך ביקור גדול בחודש חשוון תש”פ בארץ הקודש.

ההודעה על הביקור המתוכנן נמסרה לחסידים במהלך ה’טיש’ של האדמו”ר לרגל ל”ג בעומר, בשילוב מגבית למען מוסדות ‘ייטב לב’ בארה”ק, בבית המדרש הגדול של החסידות בשכונת ויליאמסבורג.

במהלך ה’טיש’ שיבח האדמו”ר את התרומה הגדולה של חסידות סאטמר לחיזוק היהדות החרדית בארץ הקודש, וביקש להמשיך ולחזק את כל מוסדות החינוך המחרימים את תקציבי המדינה הציונית.

“בחמש השנים האחרונות יצאנו הן למוסדות שלנו, והן למען כל המוסדות על טהרת הקודש ולמען כל מלחמות ה’ בעמלק”, אמר האדמו”ר. “כמה כסף הציבור נותן?! אין להאמין. הרבה פעמים עומדים וחושבים כיצד יכול להיות שיהודים נותנים עוד ועוד פעם, ויתן ויחזור ויתן. זה פלא ממש”.

האדמו”ר הוסיף: “רואים שאלו שמבקרים שלא צריכים לתת כאן מסיבה כזו ושם מסיבה אחרת, וכן הלאה – לא נותנים בשום מקום. מי שנותן – נותן בכל מקום. אשריכם ישראל באמת. זה קידוש שם שמים גדול. אנו צריכים לחזק את כל המוסדות, כל קהילה, כל אחד שיש לו מסירות נפש. כל זה לצד הנתינה הגדולה למען מוסדותינו הקדושים. כמה שניתן, הרבי זכותו יגן עלינו ישפיע למעלה ויחזיר לנו פי שניים, כי זה היה רצונו”.

גולת הכותרת של הביקור המתוכנן יהיה מעמד חנוכת הבית לביהמ”ד הוותיק של חסידי סאטמר ברחוב יואל בירושלים, שנבנה מחדש בשנים האחרונות – שנים רבות לאחר שהוקם על ידי האדמו”ר רבי יואליש מסאטמר זצ”ל, בו התפלל.

עם הגיעו לארץ תיערך לאדמו”ר קבלת פנים על ידי ‘העדה החרדית’, בהשתתפות רבני הבד”ץ – בהם הגאב”ד והראב”ד,  אדמו”רים ורבנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות