ראשי הסיעות: ‘תצטרף מיד לימין’ I ליברמן: ”ממשלת 60, ממשלת הלכה’

אריה ריבקינד
|
י"ט אייר התשע"ט / 23.05.2019 23:01
ראשי הסיעות שהמליצו על נתניהו כמועמד שלהן להרכבת הממשלה, נפגשו בלשכת ראש הממשלה והחליטו להקים ממשלת ימין ללא דיחוי • קראו לליברמן “לעמוד בהתחייבותו לבוחריו” • ישראל ביתנו: “תדרשו מהמפלגות החרדיות להסיר את ההתנגדות לחוק הגיוס”

משבר במו”מ: ראשי הסיעות שהמליצו לנשיא על בנימין נתניהו – כמועמד שלהם להרכבת הממשלה הבאה, נפגשו הערב (חמישי) עם ראש הממשלה והחליטו פה אחד כי יש להקים ללא דיחוי ממשלת ימין שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל.

ראשי הסיעות קראו ליו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שנעדר מהמפגש, “לעמוד בהתחייבותו לבוחריו ולהצטרף לממשלת הימין ללא דיחוי – ולא לתת את ידו להקמת ממשלת שמאל”.

הם הדגישו שלא ישנו את החלטתם, והמועמד לראשות הממשלה יישאר בנימין נתניהו “כפי שהתחייבו לבוחריהם במערכת הבחירות וכפי שהמליצו על כך לנשיא”.

‘ישראל ביתנו’ הגיבה לקריאת ראשי הסיעות להצטרף לממשלת הימין החדשה, והבהירו כי התנאי הוא העברת חוק הגיוס באותו הנוכח שגובש בכנסת הקודמת.

”כל מה שצריך על מנת להקים ממשלת ימין הוא לדרוש מהמפלגות החרדיות להסיר את ההתנגדות לחוק הגיוס כפי שהוסכם עליו בכנסת הקודמת וכפי שחוקק בקריאה ראשונה בתמיכת הליכוד ויתר מרכיבי הקואליציה. באותו רגע שהמפלגות החרדיות יסירו את התנגדותן לחוק הנ”ל, בניגוד לסיכומים הקודמים, תקום ממשלה חדשה”, אמרו בישראל ביתנו.

”ממשלת 60 אינה ממשלת ימין, אלא ממשלה חרדית שבמקום לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית תהפוך אותה למדינת הלכה. לכן, ‘ישראל ביתנו’ תתנגד בתוקף לממשלת הלכה, ממשלת 60″.

הפגישה בלשכת ראש הממשלה בירושלים התקיימה על רקע סירובו של ליברמן להתפשר בנושא חוק הגיוס.

לפי דיווח ב’כאן’, נתניהו הציע לליברמן לאשר את חוק הגיוס כפי שגובש בכנסת הקודמת עם תיקון אחד  – לפיו יעדי הגיוס יקבעו בהחלטת הממשלה, אך ליברמן מסרב בתוקף.

יו”ר סיעת כולנו משה כחלון אמר בפתח הכניסה לפגישה עם ראש הממשלה: “אני חושב שהיו בחירות רק לפני חודש ואני מעריך שנצליח להקים ממשלה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר לפני הפגישה: ”הולכים בעזרת ה’ להקמת ממשלת ימין טובה שתשרת את אזרחי ישראל ארבע שנים קדימה ותעשה המון דברים טובים. זאת השאיפה. נדמה לי שכולם מרגישים את האחריות הכבדה שמוטלת על הכתפיים.

“אני מקווה שכולם לא יעשו משחקים וירדו מהעצים הגבוהים שטיפסו עליהם ונתבשר בימים הקרובים על ממשלה”.

יו”ר הבית היהודי הרב רפי פרץ אישר כי חוק הגיוס הוא שמונע  את הרכבת הממשלה: “סוגיה שאנחנו מנסים לפתור אותה. אנחנו רוצים שתקום ממשלה ונעשה הכל כדי שזה יקרה”.