“ליברמן מונע הקמת ממשלת ימין”: נתניהו פועל להקמת ממשלת 60 ח”כים

ראש הממשלה זימן ישיבה דחופה עם ראשי הסיעות הממליצות במשרדו: ליברמן סירב להגיע לפגישה • ליברמן: לא יהיו ויתורים בחוק הגיוס, עד להשלמת החקיקה • הליכוד: "הוא משתמש בכל מיני תירוצים כדי למנוע את הקמת הממשלה"
אריה ריבקינד
י"ח אייר התשע"ט / 23.05.2019 19:10

נתניהו לא מצליח להרכיב את ממשלתו החמישית: על רקע המשבר מול אביגדור ליברמן מנסה בשעות האחרונות (חמישי) ראש הממשלה לסכם עם השותפות הקואליציוניות העתידיות על הקמת ממשלה שתתבסס על  60 חברי כנסת.

ראש הממשלה זימן את ראשי הסיעות הממליצות לפגישה בשעה 20:00 במשרד ראש הממשלה, אך יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מסרב להגיע לפגישה.

בליכוד תוקפים בחריפות את יו”ר ישראל ביתנו וטוענים כי הוא מסכל הקמת ממשלת ימין: “ליברמן התחייב לקהל בוחריו שהוא יתמוך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. כעת הוא משתמש בכל מיני תירוצים כדי למנוע את הקמתה של ממשלה זו, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל”, נאמר בהדעת הליכוד.

ליברמן הבהיר קודם לכן כי לא יתפשר על חוק הגיוס במתכונת שנוסחה בתיאום עם צה”ל, במהלך הכנסת הקודמת.

”חוק הגיוס היה נושא מרכזי בסדר היום של ‘ישראל ביתנו’ במהלך הבחירות ולאחריהן. במו”מ הקואליציוני הבהרנו פעם אחר פעם שבנושא זה לא יהיו ויתורים, ולידיעת כל המשמיצים נושא זה ישאר מרכזי מבחינתנו גם בעתיד הנראה לעין עד להשלמת החקיקה בקריאה שניה ושלישית”, נמסר מלשכת ליברמן.

השר לשעבר אריאל אטיאס, שמוביל את צוות המו”מ הקואליציוני של ש”ס, יגיע בשעה 20:00 לפגישה, בשל העובדה שיו”ר ש”ס השר אריה דרעי שוהה במירון, אטיאס ייצג אותו בפגישה עם נתניהו.

על רקע המשבר במו”מ ביקש ראש הממשלה מאיחוד מפלגות הימין להצטרף לממשלת 60 ח”כים.

בשיחת ועידה שקיימו הערב עם בצלאל סמוטריץ’, הרב רפי פרץ הציב לנתניהו שלושה תנאים לחתימה מיידית: סטטוס קוו, חבילת הסדרה להתיישבות ותיקי החינוך ומשפטים.

לפי דיווח בערוץ 7, מוקדם יותר, נתניהו ניסה להתקדם במו”מ הקואליציוני עם מפלגת הבית היהודי וביקש להזמין לפגישה את הרב רפי פרץ בלי יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’.

נתניהו ביקש להציע לרב פרץ את תיקי החינוך והשיכון ולסגור סוגיות נוספות, כדי לאלץ את יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ להתפשר בנושא תיק המשפטים.

אלא שהרב פרץ הודיע לאנשי נתניהו כי לא יבוא לבדו לפגישה והדרישות של איחוד מפלגות הימין עומדות בעיניהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות