התודה המרגשת של השליח לבן הדיפלומט היפני שהציל את אביו בשואה

מפגש מרגש: שליח חב"ד ביוהנסבורג, הרב יוסי גולדמן נפגש עם נובוקי סוגיהרה - שאביו, הדיפלומט היפני הציל כ-6,000 יהודים בשואה - כולל את אביו • וממה נדהם סוגיהרה הבן?
נתן פרל
ט"ו אייר התשע"ט / 20.05.2019 15:59

מפגש מרגש נערך ביום שישי האחרון בבית היפני שופוזו בפילדלפיה בין שליח חב”ד ביוהנסבורג הרב יוסי גולדמן ונובוקי סוגיהרה שאביו, הדיפלומט היפני צ’יאונה סוגיהרה, הציל כ-6,000 יהודים בשואה – כולל את אביו של גולדמן, הרב שמעון גולדמן ז”ל.

סוגיהרה האב, שהוכרז כ’חסיד אומות העולם’, שירת בתקופת מלחמת העולם השנייה כקונסול של יפן בקובנה, בירת ליטא באותם ימים.

בניגוד להוראות הממונים עליו, סוגיהרה הוציא אלפי אשרות מעבר יפניות לפליטים יהודים, ביניהם תלמידי ישיבות וחרדים רבים – בחודשים יולי ואוגוסט שנת 1940, מה שעזר להם לברוח דרך רוסיה ליפן.

בכך הצליח סוגיהרה להציל כ-6000 יהודים שנמלטו מפולין וליטא.

במהלך המפגש, שהתקיים יחד עם טקס תה המסמל ידידות, הודה הרב יוסי גולדמן נרגשות לנובוקי על הצלת החיים. “אני מצפה כבר שנים רבות כדי שאוכל לומר לך תודה אישית על מה שעשה אביך. בלי מעשה זה לא הייתי כאן. לא אני ולא הילדים שלי ולא הנכדים שלי. אבא שלי היה היחיד ששרד את כל משפחתו בשואה”, אמר גולדמן.

צילום: מסך, abc

סוגיהרה אמר במפגש כי אביו היה מאוד צנוע ופרטי, ומעולם לא רצה בשבחים בשל המעשה שעשה. אבל הרב גולדמן אמר לו כי הצלת החיים הוא לא פחות ממעשה גבורה.

בנו של הדיפלומט היפני היה המום לשמוע שכתוצאה ממעשה ההצלה של אביו נולדו לרב שמעון גולדמן יותר מ-100 צאצאים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות