האיש המבוגר בעולם מת בגיל 123 • “צריך להתנזר מאלכוהול וטלוויזיה”

אפאז אילייב, הלך לעולמו  בגיל 123, לכאורה, לאחר שזכה לתואר "הגבר הזקן בעולם" • במלחמת העולם השניה לא גוייס לאחר שהיה 'כבר מבוגר מידי' • הסוד לאריכות ימים: שינה של 11 שעות, אכילת פירות וירקות מהגינה והתנזרות מאלכוהול וטלויזיה
דוד ליבוביץ
י"ד אייר התשע"ט / 18.05.2019 21:29

האיש המבוגר בעולם הלך לעולמו: אפאז אילייב מת בסוף השבוע בגיל 123, לכאורה, לאחר שזכה לתואר “הגבר הזקן בעולם”. כך פורסם ב’מעריב’.

אילייב, תושב הרפובליקה אינגושטיה, הותיר אחריו שושלת משפחתית הכוללת שמונה ילדים, 35 נכדים ו-34 נינים, שגם להם יש מספר ילדים משלהם.

מתי נולד אילייב?

לטענתו, היה זה תחת משטר הצאר האחרון ברוסיה ניקולאי השני, במרץ 1896, אך תעודת הלידה המקורית שלו אבדה, כך שאין דרך לאשר את גילו.

בראיונות במהלך השנים סיפר הקשיש כי שירת במלחמת העולם הראשונה, אך בשנייה כבר הוגדר כמבוגר מדי לשרת, למרות שמאוד רצה. את שארית חייו העביר בצורה רגועה יחסית, ועבד כרועה צאן בכפר קטן בהרי הקווקז.

“אני ישן כל לילה 11 שעות, מקפיד ללכת לרופאים ולקחת תרופות רק כשאין ברירה, ואוכל רק תוצרת מקומית או מהגינה שלי”, הסביר האיש את תוחלת חייו הארוכה.

לדבריו, במהלך השנים גם התנזר מאלכוהול וטלוויזיה, ותמיד הקפיד לשתות רק חלב ומי מעיין טריים. “תעריכו את מה שיש לכם ותחלקו אותו עם אחרים”, הוסיף באחד הראיונות, “וגם חשוב להישאר פעילים ותמיד להיות בתנועה”.

אז האם אילייב הוא באמת האדם המבוגר בעולם? באמת קשה לדעת והדיווחים סותרים.

על פי חלק מהמקורות הרוסיים, הוא אכן האדם המבוגר בעולם, ועל פי אחרים הוא זכה רשמית בהכרה כאדם המבוגר ביותר ברוסיה.

גם ראש הרפובליקה, יונוס-בק אווקורוב, אישר זאת וכתב בצער על מותו: “הוא תמיד היה איש טוב ואוהב שאהב את החיים האלו. אני יודע זאת באופן אישי כי נפגשתי איתו מספר פעמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות