איך מתמודדים עם מציאות בה כל אחד יכול לפזר טקסטים רעילים

לצד התהליכים הארציים והטבעיים עומדת לפנינו תמיד האפשרות לפנות אל המימד העל-טבעי, האלוקי, הניסי • ל"ג בעומר הוא יום שכל-כולו קשור במימד הזה – הניסי, המיסטי, העל-טבעי
הרב מנחם ברוד
י"ב אייר התשע"ט / 17.05.2019 11:51

השיח הציבורי האגרסיבי, המשסע והמפלג, נמאס על כולנו. איש אינו רוצה לחיות בחברה שנדמית לחבורת תנינים רעבים, המשחרים לקרבן התורן.

אבל נדמה שאפשר רק להביע את מורת הרוח והסלידה מההתנהלות הזאת ולא באמת לשנותה.

כי זה העולם בימינו. כל אחד יכול להקליד ולשגר לחלל האוויר טקסטים רעילים, ליזום פרובוקציה, לחולל שערורייה. אין שום אפשרות לשלוט על מיליוני כתבנים וצייצנים ולגרום להם להתנהג בכבוד לזולת ולאמץ סגנון מאַחד ונעים.

זו המציאות העצובה שאנו חיים בה.

להתחבר למימד הניסי

אלא שלצד התהליכים הארציים והטבעיים עומדת לפנינו תמיד האפשרות לפנות אל המימד העל-טבעי, האלוקי, הניסי. לא אחת רופאים אומרים לְחולה: הרפואה אינה יכולה להועיל במצב הזה, תתפלל לנס. ועינינו הרואות שפעמים רבות התפילות מתקבלות והנס מתחולל, בניגוד לכל התחזיות.

ל”ג בעומר הוא יום שכל-כולו קשור במימד הזה – הניסי, המיסטי, העל-טבעי. זה יום ההילולא של רבי שמעון בר-יוחאי, שגילה את תורת הנסתר וגילם באישיותו ובפועלו את החיבור עם המימד הרוחני העליון. זה יום הידוע בסגולותיו לישועות ניסיות ועל-טבעיות.

כשמתבוננים בתשומת הלב המיוחדת שהרבי מליובאוויטש ייחס לתהלוכות ל”ג בעומר אפשר לחוש מעט איזו עוצמה טמונה בהן.

ידוע היטב עד כמה כל רגע היה יקר אצל הרבי, ובכל-זאת נהג לצאת ולהשתתף בתהלוכת הילדים הענקית שעברה בחזית בית מדרשו, לנופף לשלום לילדים הצועדים ולהשמיע לפניהם דברי תורה וברכה.

שוב ושוב זירז הרבי והמריץ לפעול ולארגן עוד ועוד תהלוכות ילדים ביום המיוחד הזה, בדגש על שיתוף מספר ילדים גדול ככל האפשר. כשמעיינים בדברים אפשר לחוש את החשיבות העצומה שהרבי מייחס לעצם ההתכנסות המשותפת של המוני ילדי ישראל בל”ג בעומר ולַהתחברות לערכי אהבת ישראל ואהבת התורה שיום זה מסמל.

כוחם של הילדים

מקורותינו מייחסים כוח מיוחד לילדי ישראל, לתפילתם ולתורתם, המוגדרות ‘הֶבֶל שאין בו חטא’. דוד המלך אומר בספר תהילים (ח,ג): “מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז, לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ, לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם” – היינו שבכוחם של הילדים להשבית את מזימות האויב. חכמינו אומרים שגזירת המן התבטלה בזכות הילדים.

הדברים האלה מעניקים לנו נקודת מבט מעמיקה יותר על התהלוכות.

אין זה רק בילוי נחמד וססגוני לילדים. זו אולי המעטפת החיצונית, אבל בתוכה טמון עניין גדול וחשוב מאין כמותו. כאשר מאות אלפי ילדים מתכנסים ברחבי הארץ והעולם, קוראים יחדיו פסוקי תורה, נושאים יחד תפילה, מתחברים למסרים של אהבת ישראל ואחדות ישראל – מתחוללים בשמים דברים כבירים שאין לנו מושג בהם, לטובת עם ישראל כולו.

ההשתתפות בתהלוכות האלה היא קודם כול זכות עצומה לכל אחד ואחת, לכל ילד וילדה, לכל הורה, סבא וסבתא. כשאתם באים עם הילדים לתהלוכות אתם מקבלים את כל הברכות המוענקות במעמד מיוחד זה – ברכות לכל הדברים הטובים, ובעיקר לנחת מהילדים!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות