ליברמן באולטימטום: “בלי הסכמה על חוק הגיוס – אין טעם במו”מ”

ישראל ביתנו: "עד שבשני הסעיפים הללו - גיוס וביטחון - לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן" • "ממה שאנו מבינים מהליכוד - ש״ס, דגל התורה ואגודת ישראל, כל אחת מהן העבירה הערות בנפרד - ההערות השונות מרוקנות למעשה את חוק הגיוס מתוכן"
אריה ריבקינד
י"א אייר התשע"ט / 16.05.2019 19:48

המשא ומתן הקואליציוני: במפלגת ישראל ביתנו התייחסו הערב (חמישי) למגעים הקואליציוניים והבהירו כי האופציה היחידה להתקדמות במו”מ היא הסכמה בשני נושאים: הקשחת המדיניות הביטחונית של הממשלה החדשה והעברת חוק הגיוס כפי שנוסח בכנסת הקודמת.

בישראל ביתנו אמרו: “כעת אין התקדמות בנושא גיבוש מדיניות ביטחון משותפת ואין הסכמה בנושא חוק הגיוס. ממה שאנו מבינים מנציגי הליכוד – ש״ס, דגל התורה ואגודת ישראל, כל אחת מהן העבירה הערות בנפרד בנושא חוק הגיוס. ההערות השונות שהועברו מרוקנות למעשה את אותו חוק מתוכן.

“לכן, האופציה היחידה היא לקבל את חוק הגיוס בגרסתו המקורית. עד שבשני הסעיפים הללו לא נקבל תשובה חיובית, אנו לא רואים טעם במפגש צוותי המשא ומתן”.

בהודעת המפלגה הובהר: “אנו עושים כל מאמץ להקים ממשלת ימין אמיתית ומוכנים ללכת לקראת השותפים הפוטנציאליים בכל הנושאים, מלבד חמשת הסעיפים כפי שהוצגו על ידי יו”ר המפלגה, ח”כ אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה – עליהם לא תהיה שום פשרה”.

עוד נמסר מישראל ביתנו: “איננו שמחים לתמוך בהצעת החוק שתאפשר את הגדלת כמות השרים, אך אם זה מה שנדרש כדי להקים קואליציה נעשה זאת. נתמוך גם בחוק הנורבגי כפי שמוצע על ידי הליכוד.

“אנו כעת מכינים מראש את כל מה שדרוש על מנת להתקדם מול הליכוד להשלמת הסכם קואליציוני עם הליכוד בתקווה שנקבל תשובה חיובית על אותם חמשת הסעיפים החיוניים עבורנו”.

במפלגה של ליברמן דורשים, בין היתר, גם להעניק פנסיית מינימום לכלל הגמלאים בישראל.

מוקדם יותר הבוקר אמרו גורמים בישראל ביתנו: “אנו מנסים להרגיע את המתיחות בקואליציה. העברנו מסר לליכוד שנתמוך במועמד שלהם למבקר המדינה ונצביע בשבוע הבא בעד החוקים להרחבת הממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות