נתניהו חגג עם השגריר דוד פרידמן שנה להעברת השגרירות לירושלים

בחגיגות השנה לשגרירות ארה"ב בירושלים שהוביל מוזיאון ידידי ישראל - אמר שגריר ארה"בן: "העברת השגרירות לירושלים מעמידה את ארה"ב בצד הנכון של האמת ההיסטורית" • נתניהו: "ישראל מתייצבת לצד ארה"ב וביחד איתה הן יעצרו את איראן"
אבי כץ
י' אייר התשע"ט / 15.05.2019 12:38

מוזיאון ידידי ישראל ושגרירות ארה”ב ציינו אמש (שלישי) שנה לשגרירות ארה”ב בירושלים, בערב גאלה חגיגי שהתקיים במלון מצודת דוד בירושלים, במעמד ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ורעייתו, שגריר ארה”ב בישראל דוד פרידמן ורעייתו, הרב הראשי הגר”ד לאו, וד”ר מייק אוונס חבר בוועדה המייעצת של הנשיא טראמפ ומייסד מוזיאון ידידי ישראל.

משתתפים נוספים שהגיעו אל האירוע: ארצ’יל קקליה – שגריר גיאורגיה בישראל, מריו בוקרו – שגריר גואטמלה בישראל, רעיית נשיא גואטמלה פטריסיה מוראלס המבקרת בימים אלה בישראל, שר המדע אופיר אקוניס, מייקל אורן סגן השר במשרד ראש הממשלה, חברי הכנסת ניר ברקת, אבי דיכטר, משה ארבל מש”ס, יואב גלנט, שרן השכל, מיקי זוהר, אמיר אוחנה, עידית סלימן, ח”כ לשעבר יהודה גליק,  ועודד רביבי ראש מועצה אזורית אפרת.

14 במאי הוא התאריך ההיסטורי בו הכריז נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ על העברת שגרירות ארה”ב לבירת ישראל ירושלים, ממשכנה הקודם בתל אביב. זאת בנוסף להכרתה של ארה”ב בירושלים כבירתה של ישראל ולהכרזתה האחרונה בהכרת רמת הגולן כחלק מובהק ובלתי נפרד מישראל.

את האירוע הוביל מוזיאון ידידי ישראל, הפועל למען חיזוק קשריה של ישראל עם שאר המדינות וקירוב ידידיה ברחבי העולם. כחלק מפעילותו בזירה הבינלאומית, נאבק באנטישמיות ותנועת ה-BDS.

קהילת התומכים של מוזיאון ידידי ישראל מונה כ-60 מיליון איש במדיה החברתית.

שגריר ארה”ב בישראל דיויד פרידמן אמר בנאומו: “הנשיא טרמפ קיים במעשיו את מה שידע והבהיר היטב: ירושלים היתה תמיד, ותמיד תהיה בירת מדינת ישראל. העברת שגרירות ארה”ב לירושלים מעמידה את ארה״ב בצד הנכון של האמת ההיסטורית, וזו הפכה להיות אבן היסוד למדיניותה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “ישראל חזקה מאי פעם ומתחזקת באופן מתמיד, אך ככל שהיא מתחזקת, גדלים גם האתגרים. ישראל מתייצבת לצד ארה״ב וביחד איתה הן יעצרו את איראן”.

נתניהו הוסיף: “יש פריחה חדשה ותחייה חדשה של היחסים בינינו ובין רבים משכנינו הערבים ומדינות מוסלמיות לא ערביות רבות. אנחנו מאוחדים ברצון לעצור את התוקפנות האיראנית. מדינת ישראל, כל מדינות האזור וכל המדינות שחפצות בשלום בעולם, צריכות לעמוד יחד לצד ארצות הברית נגד התוקפנות האיראנית. עלינו להמשיך לחזק את מדינת ישראל ואת הברית החשובה עם אמריקה”.

ד”ר מייק אוונס חבר בוועדה המייעצת של הנשיא טראמפ ומייסד מוזיאון ידידי ישראל בירושלים: “אנטי ציונות היא האנטישמיות של הזמן החדש. בשביל זה קיים מוזיאון ידידי ישראל, ובעזרת 54 מיליון תומכינו בכל רחבי העולם ניאבק באנטי ציונות ובאנטישמיות בכל פינה בעולם.”

הוא  הוסיף: “בזכות הנשיא טרמפ, שהוא בעל מחויבות בלתי מתפשרת למדינת ישראל, וראש הממשלה נתניהו, הגיעו שתי המדינות לרמה של קשר הדוק ומחייב, כמותו לא היה מעולם ביחסיהן של שתי המדינות”.

בהמשך להצהרה על העברת מעון השגריר לירושלים, העניק ד”ר אוונס בית מזוזה לשגריר דיוויד פרידמן. במעמד סופר סת”ם כתבו השגריר פרידמן, הרב לאו וד”ר אוונס את האותיות האחרונות במזוזה.

כחלק מפעילותו של מוזיאון ידיד ישראל, מעניק את פרס ידיד ישראל היוקרתי. הראשון לו הוקיר הערכה הוא נשיא ארצות הברית ג’ורג’ בוש השני, ואחריו קיבלו את פרס ידיד ישראל מנהיגים נוספים ברחבי העולם, כמו נסיך מונקו אלברט השני ונשיא בולגריה, רוזן פלנלייב, וכן נשיא גוואטמלה ג’ימי מוראלס ולאחרונה נשיא ברזיל ז’איר בולסנורו, הודות לתמיכתם המובהקת במדינת ישראל והעם היהודי.

בראש חבר הנאמנים הבינלאומי של מוזיאון ידידי ישראל עמד נשיאה התשיעי של מדינת ישראל, מר שמעון פרס ז”ל. כיום מכהנים בחבר הנאמנים הרמטכ”ל במיל’ רב-אלוף דן חלוץ, אלוף במיל’ יוסי פלד ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות