מתנגדים לחיסונים הביאו פרופסור. כך הרבי מסאטמר סתם לו את הפה

קבוצה של מתנגדי החיסונים מקרית יואל, הגיעה יחד עם הגרא"ב וואכטפויגל ופרופסור מהמרכז הרפואי באוקלוהמה סיטי - אל הרבי מסאטמר, לאחר שהנהלת מוסדות החינוך בקריית יואל החליטה שלא לאפשר לילדים שאינם מחוסנים להגיע ללימודים • מה פסק הרבי?
יוסף גרינבוים
ז' אייר התשע"ט / 12.05.2019 00:07

אסיפה מיוחדת בבית האדמו”ר מסאטמר בקרית יואל: בעקבות התפרצות מחלת החצבת שמשתוללת בחודשים האחרונים בניו יורק, כאשר מאות הורים המתנגדים לחסן את ילדיהם גרמו להתפרצות המחלה בכל ריכוזי החרדים במדינה, הגיעה ביום חמישי קבוצה של מתנגדי החיסונים, המתגוררת בקרית יואל אל בית הרבי – רב העיר.

ההורים יזמו את האסיפה, לאחר שהנהלת מוסדות החינוך בקריית יואל החליטה שלא לאפשר לילדים שאינם מחוסנים להגיע לתלמוד תורה ול’בית רחל’, לאחר  שמשרד הבריאות במדינת ניו יורק החל להשית קנסות על המוסדות.

יחד עם מתנגדי החיסונים הגיע הגאון רבי אליהו בער וואכטפויגל ופרופסור מהמרכז הרפואי באוקלוהמה סיטי. מנגד הגיעו שלושה רופאי ילדים המטפלים בילדי העיר קרית יואל – בראשות הרופא החרדי  אברהם יושע וורצברגר, וראשי חברת ‘הצלה’.

בתחילת האסיפה דיבר הפרופסור מאוקלוהמה, שאחרי הצגת מצגת דיבר גם על האיסור הדתי שיש בחיסונים.

הרבי מסאטמר הפסיק אותו ואמר: “לא באת לומר לי מה מותר ומה אסור בדת. ממך אני רוצה לשמוע רק מבחינת הראיה הרפואית שלך”.

בשלב הבא נשא דברים רופא הילדים החרדי וורצברגר. הוא הבהיר כי הוא מכהן כרופא בעיר ‘קרית יואל-פאלם טרי’ מעל 34 שנה, וכבר חיסן בעצמו מעל 10 אלף ילדים ובנתיים ברוך ה’ הוא לא ראה אפילו מקרה אחד של בעיות, כפי שטוענים מתנגדי החיסונים.

כאשר הפרופסר מאוקלוהמה טען נגדו שהוא וכל הרופאים משוחדים מיצרני התרופות, השיב לו וורצברגר כי הוא טרם קיבל בנתיים דבר מיצרני התרופות. הרופא הוסיף ושאל את הפרופסור: מי שילם עבורך על הכרטיס הטיסה מאוקלוהמה לניו יורק?

אחרי דיון של כחצי שעה אמר האדמו”ר מסאטמר כי יהודים צריכים לפסוק לפי השולחן ערוך. “בשולחן ערוך רואים שרופא יש לו נאמנות אפילו לגבי חיובי כריתות,
למשל להאכיל חולה ביום הכיפורים או לגבי ברית מילה, ואם על פי השולחן ערוך אפילו רופא נכרי נאמן – בוודאי רופא יהודי ירא שמים נאמן ולכן צריכים להתחסן על פי ההלכה”

האדמו”ר הוסיף כי מבחינתו מי שלא רוצה להתחסן – לא יוכל להמשיך לשלוח את ילדיו ללמוד במוסדות סאטמר, ואולי יפתחו עבורם מוסדות מיוחדים, רק לילדים לא מחוסנים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לרבי מסאטמר!
    12/05/2019 10:13
    איש אמת
  1. ואני אומר זאת בתור אחד שלא מסכים עם רוב עמדותיו

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   12/05/2019 11:14

      סתם לו את הפה

      סתם לו את הפה???בטוח שיש ביטוי יותר הולם לאדמו”ר.