חכם שלום בבכי: “ה’ שופך חמתו עלינו. דורש שנצעק”

 לאחר שיעור במעונו, נשא ראש הישיבה חכם שלום כהן דברים כואבים: "להרבות בתפילה ובאהבת חינם גם שאין צרות. הקב"ה מחכה לשמוע את קולנו.. הקב״ה מצפה שנאהב איש את רעהו" • ואיך יהודי צריך להתפלל? "למה אנחנו לא צועקים, יש מצווה לצעוק" • צפו
יוסף גרינבוים
א' אייר התשע"ט / 06.05.2019 20:03

בצל ההסלמה בדרום שקיפדה את חייהם של ארבעה, ביניהם האברך פנחס פשווזמן הי”ד, חסיד גור בן 21, נשא נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, דברים כואבים לנוכח המצב ועורר בדברי חיזוק.

בדבריו, אותם נשא בתום שיעור שמסר במעונו, קרא ראש הישיבה להתחזק בשלושה דברים: לימוד התורה יותר מהרגיל, תפילה וזעקה – ואהבת חינם.

“בעוונותינו הרבים אנחנו קרוב לאלפיים שנה ועדיין הקב”ה שופך חמתו עלינו”, אמר נשיא ‘המועצת’ כשקולו נשנק.

הוא הוסיף: “בשביל שתיפסק הרעה עכשיו במהרה צריך להרבות בתורה שהיא מצילה הרבה. אם יקבל עליו כל אדם ללמוד משהו שלא רגיל, בשעה שלא רגיל ללמוד –  זה דבר גדול להציל את עם ישראל”.

ראש הישיבה הדגיש: “ויאמר בפירוש: אני לומד כעת מה שאני לא רגיל לשם הצלת עם ישראל והקב”ה מציל”.

נשיא המועצת עמד בדבריו על צורת התפילה שצריך יהודי להתפלל במצבים קשים כמו אלו – ואמר: “הקב”ה דורש מאיתנו שנצעק אליו. למה אנחנו לא צועקים, יש מצווה לצעוק”, קרא בהתרגשות.

“את הדברים אמרתי פעם במלחמת ששת הימים וברוך ה’ נגמרה המלחמה מהר. כמה צריך להרבות בצעקה בתפילה ובלימוד תורה ואהבת איש לרעהו”.

בדבריו ביקש ראש הישיבה בתחינה: “רבונו של עולם רחם על עמך ופדיהם מצרותיהם”.

הבוקר, התחיל זמן קיץ בהיכלי התורה והישיבות כקריאתו של נשיא ‘המועצת’ לראשי הישיבות – להקדים את פתיחת הזמן כמה שאפשר, ולהרבות בלימוד התורה שהיא מגנא ומצלא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אפשר גם להתגייס, זה יכול לעזור קצת
    07/05/2019 19:36
    יואב