בישיבה שהגר”ח הורה לפתוח בזמן נפל רסיס רקטה – אך איש לא נפגע

הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי מ'ארחות תורה', שאל את הגר”ח קניבסקי: מדוע לישיבת 'תורת דוד' באשדוד נאמר להתחיל בזמן ול'נר זרח' לא? • מה ענה הגר"ח?
יוסף גרינבוים
א' אייר התשע"ט / 06.05.2019 15:20

הגאון רבי שלמה רביבו, ראש הישיבה הגדולה הספרדית ‘תורת דוד’ באשדוד, הגיע במוצ”ש אל מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, לשאול האם לפתוח את ‘זמן קיץ’ בישיבה – בזמן, למרות ההסלמה הבטחונית בדרום.

הגרי”ג אדלשטיין השיב: “מה שר’ חיים מורה”.

כפי שדווח בחרדים 10, ראש ישיבת’ ‘תורת דוד’ התקשר אל ביתו של הגר”ח קניבסקי – שהשיב: ‘לפתוח זמן כרגיל ובעזרת ה’ לא יקרה כלום’.

כאשר שמע על כך המשגיח הגה”צ רבי חזקיהו מישקובסקי מ’ארחות תורה’, עלה למעונו של הגר”ח קניבסקי ברחוב רשב”ם, כדי לשאול על ישיבת ‘נר זרח’, סניף של ‘ארחות תורה’, הממוקמת במושב עוצם בדרום.

זאת לאחר שכאשר הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש ישיבות ‘ארחות תורה’, שאל את חותנו הגר”ח האם להתחיל ביום ראשון את ‘זמן קיץ’ – נענה: “לא כדאי, עדיף להמתין”.

עתה שאל המשגיח: מדוע לראש ישיבת ‘תורת דוד’ באשדוד נאמר להתחיל את ה’זמן’ ול’נר זרח’ לא?

השיב הגר”ח: “אז תתחילו גם…”

כתב חרדים 10 מציין, כי בישיבת ‘תורת דוד’ באשדוד נפל אתמול רסיס של רקטה. בחורי הישיבה כבר היו במקום, אבל לא היו נפגעים.

כפי שדווח אמש, הגאון רבי יואל מקלב, מראשי ישיבת בית מדרש עליון ורב קהילת ‘אילת השחר’ קרית הרצוג, והגאון רבי שלמה צבי פרוכטר, מראשי ישיבת ‘שכר שכיר’ עלו אמש למעונו של הגר”ח קניבסקי כדי לשאול האם לפתוח את ‘זמן קיץ’ בישיבת ‘שכר שכיר’, הממוקמת בנתיבות – בזמן?

הגר”ח הורה לפתוח את הזמן – היום – למרות המצב הביטחוני.

הגר”ח הוסיף שיאמרו בישיבה מידי יום עשרה פרקי תהילים והכל יהיה בסדר בעזרת ה’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות