“אתה מענטש”: השליח שנפצע נפגש עם טראמפ בבית הלבן • צפו

הנשיא הזמין את שליח חב"ד בפאווי, הרב ישראל גולדשטיין - שנפצע בפיגוע הירי בשבת האחרונה, לשאת דברים באירוע 'יום התפילה הלאומי' של ארצות הברית בבית הלבן • כשהנשיא עובד לצידו - אמר השליח: "האדמו"ר היקר שלי לימד אותי, כי הדרך בה אנו מגיבים אל החושך היא עם אור"
חרדים 10
כ"ז ניסן התשע"ט / 02.05.2019 20:33

מי שלא טרח בערב שבת יהנה מנועם 1 בשבת – איך?

קבוצה של שלוחי חב”ד השתתפה היום (חמישי) באירוע ‘יום התפילה הלאומי’ של ארצות הברית, בהנחיית הנשיא דונלד טראמפ.

קבוצת השלוחים הצטרפה אל הרב ישראל גולדשטיין, שליח חב”ד שנפצע בשבת בפיגוע הירי בבית חב”ד בפאווי – שהוזמן אישית על ידי הנשיא לאירוע השנתי הנערך על מדשאת הבית הלבן.

הנשיא הזמין את הרב גולדשטיין לעלות ולשאת דברים, אף שהוא לא הופיע בלוח הזמנים של האירוע, ואמר: “איש לא הביע את העוצמה ואת היופי של מה שאתה מייצג – יותר ממה שעשית”.

הרב גולדשטיין אמר כי הפיגוע שינה את חייו לנצח, והצהיר כי טראמפ הוא “מענטש לכל דבר”. הוא הודה לנשיא על שהתקשר אליו אחרי הפיגוע ואמר: “אדוני הנשיא, התקשרת אליי כאשר ישבתי בבית בוכה. אתה היית האדם הראשון שהחל את תהליך ההחלמה שלי, אני אסיר תודה על כך”.

הרב גולדשטיין ציטט את דבריו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, שדיבר פעמים רבות על הצורך החיוני בחינוך המוסרי בחברה האמריקנית. הוא ציין כיצד בתחילת שנות ה-80, זמן לא רב לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא רונלד רייגן, החל הרבי לדבר על החשיבות של ‘רגע של שתיקה’,  בבתי הספר הציבוריים ברחבי המדינה.

“רק לפני חמישה ימים”, אמר הרב גולדשטיין, “בשבת בבוקר, עמדתי בפני הרוע… חשכה… ממש בבית חב”ד של פאוואי. עמדתי בפני [-הרוצח] והייתי צריך לקבל החלטה: האם אני רץ ומתחבא או שאני עומד גבוה ונלחם ומגן על כל מי שיש שם?! אנחנו לא יכולים לשלוט במה שאחרים עושים, אבל אנחנו יכולים לשלוט איך אנחנו מגיבים.

“האדמו”ר היקר שלי, הרב מנחם מנדל שניאורסון, לימד אותי, כי הדרך בה אנו מגיבים אל החושך היא עם אור. זה היה הרגע שקיבלתי החלטה, לא משנה מה יקרה לי, אני הולך להציל כמה שיותר אנשים. הייתי צריך למות … הרבי לימד אותי שכיהודי, אתה חייל של אלוקים, אתה צריך לעמוד גבוה וחזק ולעשות מה שנדרש כדי לשנות את העולם”.

הוא המשיך: “החיים שלי השתנו לעד, אבל זה השתנה כדי שאוכל לעשות שינוי, ושאני אוכל ללמד אחרים להיות חזקים.

“רבים שאלו אותי, ‘רבי, לאן אנחנו הולכים מכאן?’… התגובה שלי היא מה שהרבי אמר כאשר הנשיא רונלד רייגן נורה. הרבי אמר שאנחנו צריכים לחזור אל הבסיס ולהציג ‘רגע של שתיקה’ בכל בתי הספר הציבוריים, כך שילדי הגיל הרך יוכלו להכיר בכך שצריך לעשות את העולם טוב יותר, לתת דין וחשבון ושכל אדם נוצר בצלם אלוקים. אם משהו טוב ייצא מהאירוע הנורא והנורא הזה, נביא ‘רגע של שתיקה’ למערכת החינוך הציבורית שלנו … ”

על דבריו אלה הוא גרף מחיאות כפיים.

נוסף על שולחי חב”ד היה הרב גולדשטיין מלווה בגיבורי הפיגוע – אוסקר סטיוארט, הלוחם הוותיק שרדף אחר היורה מבית הכנסת; וג’ונתן מוראלס, סוכן הסיור של משמר הגבול, שעשה את המרדף והצליח לירות במכונית של התוקף כמה פעמים.

הנשיא ביקש משני הגברים לחלוק כמה מלים. כמו הרב שלו, מוראלס ציטט את הרבי מליובאוויטש וביקש מהקהל להגדיל את קיום המצוות והמעשים של טוב וחסד.

בעקבות דבריו הרגשיים של הרב, הודה לו הנשיא באומרו: “אומץ לבך וחסדך ומסירותך נוגעים בכל לב ונפש באמריקה”.

לפי דיווח באתר collive, במסגרת הביקור בבית הלבן נפגש הרב גולדשטיין עם הנשיא טראמפ בחדר הסגלגל. זאת לאחר שיחת הטלפון החמה שקיימו השניים אחרי הפיגוע, בעקבותיו שיבח טראמפ את השליח החב”די בטוויטר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק שהשליח השתמש בתואר ׳הרבי מליובאוויטש׳ ותו לא..
    02/05/2019 21:20
    אחד
  1. לתשומת ליבכם