מי הבחורים שזרקו אבנים על הרבי מסאטמר בציון אביו זצ”ל? • צפו

מי ביזה את הרבי מהרז"ל מסאטמר כאשר עלה אמש לציון אביו זצ"ל בקריית יואל ביום ההילולא? • יריביו: בחורים מבוגרים שנזרקו מהישיבה בקווינס 'סגרו' איתו חשבון • חסידיו: שקרנים, הבחורים שביזו הם חסידי אחיו מהר"א מסאטמר
יוסף גרינבוים
כ"ז ניסן התשע"ט / 02.05.2019 10:31

מי ביזה את האדמו”ר מהרז”ל מסאטמר?

לפי גירסת הפלג היריב, בחורים שנזרקו מהישיבה גדולה של האדמו”ר מהרז”ל מסאטמר בקווינס, הגיעו אתמול ‘לסגור חשבון’ עם האדמו”ר, בעת שעלה לציון אביו, בעל ‘הברך משה’ זצ”ל, ביום ההילולא.

לפני יותר משנתיים פרצה מחלוקת גדולה בישיבת סאטמר בקווינס: הנהלת הישיבה גדולה החליטה כי כל בחור מעל גיל 20 לא ימשיך ללמוד במסגרת הישיבה גדולה – ובכל שנה נזרקים עשרות בחורים מבוגרים מהישיבה.

בחורים אלו, שניסו לדבר על ליבו של האדמו”ר מהרז”ל, והסבירו כי הם לא אשמים בעיכוב בשידוך, פחתו לפני שנה ישיבה חדשה – ‘שיעור ד’ דסאטמר’.

אמש – כך לפי גירסת הפלג היריב – בעת עלית האדמו”ר מהרז”ל לאוהל אדמו”רי סאטמר בקרית יואל, לרגל הילולת אביו, המתינו לו הבחורים והחלו לצעוק במחאה על העוול הגדול שעשה להם.

לאחר שחסידי האדמו”ר ניסו להשתיק אותם, החלו הבחורים להשליך אבנים לעבר רבם.

אלא שאנשיו של הרבי מהרז”ל מספרים סיפור הפוך: הם משקרים. מי שהשליכו את האבנים וביזו את הרבי היו, לדבריהם, דווקא בחורים מחסידי אחיו, האדמו”ר מהר”א מסאטמר.

לטענת חסידיו של הרבי, חסידי אחיו מהר”א, שהציון בבעלותם, הפעילו בו את המיזוג החם בשעה שהאדמו”ר מהרז”ל מסאטמר עם חסידיו שהו בתוכו, בעוד שבחוץ שרר מזג אוויר חם. “ביציאה מהציון צעקו לעבר האדמו”ר קריאות גנאי והשליכו לעברו אבנים מרחוק. האדמו”ר הורה לסובבים אותו שלא להגיב”, הם אומרים.

הפובליק סעפטי בראשות העסקן ר’ משה לייב וויטריאל הגיעו לזירה, פיזרו את הבחורים והחזירו את הסדר למקום.

רבבות חסידים פקדו את הציון הקדוש במהלך היממה האחרונה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך נפלת עם כזה סיפור
    02/05/2019 11:17
    מנחם
  1. מי עבד עליך?

  2. זה דרכם כסל למו
    02/05/2019 12:58
    חצקל
  3. …איחוליי לשני הכתות.ברוכ’ה והצלוח’ה.יד איש באחיו..תורה אין..דרך ארץ אין..לכן נשאר להם ברבריות.ועזות.ממש דומים..לכת האיימיש שלבושים כחרדים.אבל גויים הם..

  4. ככה זה
    02/05/2019 17:26
    ש.
  5. מי שהכשיר זריקת אבנים על ליובאוויטשערס בשעתו- לפני כ-40 שנה- והכשיר כמעט רצח של הגאון הרה”ח מנחם מענדל וועכטער ושל גזיזת הזקנים של חסידים אחרים שכל פישעם היה “הפצת חסידות”, שלא יתפלא אם האלימות מתנחלת אצלו בבית ,וממש כפי שקורה אצל אחינו הליטאים

  6. האמת
    04/01/2021 12:13
    חיים
  7. כידוע.אצל.הזלאונים.יש.מריבות.כמו.גזירת.החינוך.נגד.האדמור.תשאלו.חסידים.שלו.לא.צריך.להרחיק.לכת