קופ”ח ‘מכבי’ מסרבת לממן תרופה מצילת חיים לחולה אפילפסיה

תביעה מבקשת לחייב את קופת החולים לממן טיפול לתום נמר בן ה־20, שסובל מהתקפי אפילפסיה מסכני חיים הנימוק לסירוב • הקופה: "אם נאשר את הטיפול , 45 חולים נוספים יבקשו אותו" 
חרדים 10
כ"ג ניסן התשע"ט / 28.04.2019 11:08

קופת החולים מכבי מסרבת לממן תרופה מצילת חיים לתום נמר, בן 20, שחולה במחלה גנטית נדירה. כך פרסם הבוקר (ראשון) הפרשן והכתב לענייני הבריאות של ‘ישראל היום’, רן רזניק.

התרופה החדשנית, שיכולה להציל אותו מהפרכוסים מסכני החיים שמהם הוא סובל, אינה כלולה בסל התרופות הממלכתי שקופות החולים מחויבות לספק.

אולם לפי התביעה שהוגשה לפני כשבוע נגד מכבי – הקופה עצמה הכירה בכך שהתרופה החדשנית תעזור מאוד לחולה, ולפי טענות התביעה, היא מחויבת לספק לו את התרופה. זאת בהתאם להוראות משרד הבריאות והפסיקות המחייבות בבתי המשפט שנקבעו במקרים קודמים של חולים במצב קשה שקופות החולים חויבו לספק להם תרופות יקרות שאינן כלולות בסל התרופות.

עלות התרופה המבוקשת היא כ־10,000 שקלים בחודש לכל חולה, ונחשבת “לא גבוהה בהשוואה לתרופות מצילות חיים שקופות החולים חויבו לספק בעבר”, לדברי בכירים במערכת הבריאות.

את התרופה אישרה לפני שנה רשות התרופות והמזון האמריקנית כתרופה היחידה לצורך טיפול בפרכוסים.

ועדת החריגים במכבי קיימה שלושה דיונים בבקשה של תום, וב־19 במארס פרסמה את החלטתה לדחות את הבקשה.
בוועדה בראשותו של פרופ’ הלל הלקין, מומחה לרפואה פנימית ולפרמקולוגיה קלינית, חברים 10 משתתפים ובהם רופאים. הם דחו את הבקשה, בטענה כי עוד כ־45 מטופלים לכל הפחות ידרשו לקבל את התרופה הזו בעלות שנתית של כ־9.5 מיליון שקלים בשנה, וכי אין מניעה שימשיך לרכוש את התכשיר שאותו קיבל עד עכשיו.
עם זאת, הוועדה קבעה כי “קיים ביסוס מספק” לטיפול בתרופה זו לבעיה שממנה סובל תום, וכי התרופה המבוקשת מיוצרת בתנאים מבוקרים וטובים יותר לעומת התכשיר שהוא קיבל עד עכשיו.
החלטת הוועדה התקבלה ברוב קולות, כאשר שתיים מחברות הוועדה (עו”ד לירון חבוט־לוי מהמחלקה המשפטית בקופה ופרופ’ דינה מייטס, יועצת על לקופה בהמטולוגיה) קבעו, בדעת מיעוט, שיש לאשר את הבקשה.

קופת חולים מכבי טרם הגישה כתב הגנה לתביעה ומהקופה נמסר בתגובה לתביעה כי “מכבי קוראת להקמת ועדת חריגים לאומית. נלמד את פרטי התביעה ונגיב במסגרת ההליך המשפטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות