‘העברנו מדגם של החומר’: דברים מוזרים קרו בקלפיות במגזר הערבי

הח"כ מהליכוד: "בקלפיות שבהן היו לנו נציגים אחוז ההצבעה לא היה גבוה, היה רגיל. איפה שלא היו לנו נציגים ולקח לנו זמן להחזיר אותם, אחוז ההצבעה היה גבוה. יש גם איומים על חלק מהנציגים שלנו שישבו בקלפי" • "נגיש הצעת חוק שבה תחויב ועדת הבחירות לשים מצלמות בכל קלפי לכיוון אתר ההצבעה"
חרדים 10
י"ז ניסן התשע"ט / 22.04.2019 12:15

חבר הכנסת דוד ביטן אמר הבוקר (שני) בכאן רשת ב כי העביר ליו”ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, רק חלק מהחומר שנאסף בנוגע לחשד לזיופים בקלפיות ביישובים ערביים.

ביטן חזר על כך שבכוונת הליכוד להעביר חוק שיחייב התקנת מצלמות בקלפיות, זאת בעקבות החלטת מלצר להעביר את הנושא לחקירה.

בריאיון לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ בכאן רשת ב סיפר ביטן לקלמן ליבסקינד ותמר אלמוג: “רצינו שיפסלו חלק מהקלפיות, אבל מכבד את החלטת השופט מלצר להביא את זה לחקירת משטרה. בקלפיות שבהן היו לנו נציגים אחוז ההצבעה לא היה גבוה, היה רגיל. איפה שלא היו לנו נציגים ולקח לנו זמן להחזיר אותם, אחוז ההצבעה היה גבוה”.

הוא הוסיף: “העברנו רק מדגם של החומרים. באחת הקלטות נציג של המגזר אומר לנציג שלנו בוא נחלק את הקולות, כדי שגם אתם תהנו מזה וגם אנחנו”.

לדבריו, “יש גם איומים על חלק מהנציגים שלנו שישבו בקלפי. אנחנו לא נשאיר את זה לליכוד בפעם הבאה, אנחנו מתכוונים להגיש הצעת חוק שבה תחויב ועדת הבחירות לשים מצלמות בכל קלפי לכיוון אתר ההצבעה”.

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן הגיבה לדברי ביטן בנוגע לטענות לזיופים, ותקפה את החלטת הליכוד להשתמש במצלמות בקלפיות: “אני חושבת שהשופט מלצר כבר טעה כשלא התייחס ברצינות מספקת לעבירה על החוק שעשו בליכוד. האנשים לא באו והתלוננו אלא ביטן כנציג של הליכוד ריכז חומרים והעביר אותם כאשר משתמש בראיות שנאספו תוך עברה על החוק. לבוא עכשיו ולהטיל רפש כזה על אוכלוסייה שלמה זו עמדה לא מתקבלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות