בן 43 נחשף לחצבת בישיבה – וסובל כעת משיתוק ברגליו

הגבר, המאושפז בשיבא, לא חוסן מעולם נגד הנגיף ונחשף למחלה בישיבה • החצבת גרמה לו לדלקת ריאות, שהובילה לדלקת במוח, שגרמה לשיתוק הנחשב לסיבוך נדיר • בימים האחרונים יצא מטיפול נמרץ וחזר להכרה • מנהלת היחידה למניעת זיהומים: אי אפשר לדעת אם הוא יחלים
חרדים 10
י"ד ניסן התשע"ט / 19.04.2019 09:37

בבית החולים שיבא מאושפז בשבוע האחרון גבר בן 43 עם סיבוך נדיר של חצבת, כשהוא סובל משיתוק ברגליו ועדיין לא ברור אם מצבו הפיך.

לפי דיווח של ‘ישראל היום’, האיש לא חוסן כלל נגד חצבת, ונחשף לחולה חצבת בישיבה שבה למד.

הוא הגיע לבית החולים עם חום, פריחה וירידה במצב ההכרה. בהמשך פיתח דלקת ריאות ואושפז בטיפול נמרץ, ולאחר מכן התברר שהוא סובל מדלקת מוח (אנצפפליטיס) – סיבוך נדיר של חצבת.

בעקבות הסיבוך הוא פיתח דלקת בעמוד השדרה שגרמה לשיתוק שממנו הוא סובל.

בימים האחרונים יצא מטיפול נמרץ וחזר להכרה, אך עדיין סובל משיתוק.

פרופסור גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בשיבא אמרה לישראל היום: “זה סיבוך מאוד נדיר וקשה שמתרחש בערך באחד לאלף חולים. הסיבוכים שמהם הוא סובל מתרחשים לעיתים נדירות ביותר. עדיין אי אפשר לדעת בוודאות אם הוא יחלים, כי זה משתנה ממקרה למקרה.

“כרגע הוא מתקשר עם הסביבה וצלול, וזו בשורה טובה. להיתקל במקרה כזה זאת הפתעה לא נעימה. אנחנו רואים הרבה מקרים של חצבת ואת הסיבוכים הקשים האלה וזה מטריד. חשוב מאוד לחסן את הילדים לפי הכללים והנהלים ולהשלים את החיסונים. גם אם זו בדרך כלל מחלה קלה, היא יכולה להיות קשה ולא נעימה”.

גם דיילת אל על, בת 42, מאושפזת מתחילת החודש בבית החולים מאיר שבכפר סבא עם סיבוך דומה של דלקת מוח ומצבה עדיין מוגדר קשה.

לפי הנתונים, מחודש ממרץ שעבר דווח בישראל על כ-3,950 חולים בחצבת, כשמגמת הירידה בתחלואה שדווחה בחודש נובמבר נבלמה בפברואר, אז נרשמה עלייה של כ-40 אחוזים במספר החולים  – מ-171 ל-242.

כ-10 אחוזים מהחולים – כמעט 400 חולים – נזקקו לאשפוז. שתי חולות, תינוקת כבת שנה ואישה מבוגרת, נפטרו מסיבוכי המחלה. 135 חולים סבלו מסיבוך של דלקת ריאות ושישה מסיבוך של דלקת מוח.

מומחים לבריאות הציבור מתריעים שמחלת החצבת לא נמצאת בירידה: “מבצע ההתחסנות נראה כמו הנחתה. מבצע ‘זבנג וגמרנו’ לא יעזור כאן. צריך תוכנית מסודרת. כל עוד הבעיות שגרמו לחצבת להתפרץ עדיין קיימות גם החצבת כאן כדי להישאר. צריך להאריך את שעות הפתיחה בטיפות החלב במשך כל השנה ולפנות באופן יזום לאנשים כל השנה.”

בחול המועד יפתח משרד את טיפות החלב לחיסון נגד חצבת בילדים. במשרד הבריאות ציינו ש”עיקר התחלואה בחצבת מופיעה בילדים לא מחוסנים.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואהבת לרעך כמוך, לא תעמוד על דם רעך
    22/04/2019 12:05
    משה
  1. מתי כבר ילכו כולם להתחסן? ממשיכים להפיל חללים באנ”ש !!