מכה לדמוקרטים I התובע הכללי: טראמפ לא קשור למעורבות רוסית בבחירות

דו''ח החוקר המיוחד מולר נחשף במלואו: התובע הכללי של ארצות הברית הכריז כי טראמפ או מי מאנשיו לא שיתפו פעולה עם הרוסים בבחירות לנשיאות ב-2016 • "הדוח מראה שהיה רצון להתערב, אך לא נמצא כי מי מאנשי טראמפ פעל בשיתוף פעולה בנסיונות הפריצה" • התובע הכללי גם קבע שלא היה שיבוש הליכי חקירה
נתן פרל
י"ג ניסן התשע"ט / 18.04.2019 17:18

התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר וסגנו רוד רוזנשטיין הודיעו אחר הצהריים (חמישי, שעון ישראל) כי התובע המיוחד רוברט מולר לא מצא ראייה לכך שהנשיא דונלד טראמפ או מי מאנשיו יצרו קשר עם הרוסים בקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016.

בחקירה נבדק הקשר האפשרי בין צוות הקמפיין של טראמפ לבין רוסיה, וחשדות לשיבוש הליכי משפט,

בר כינס מסיבת עיתונאים לקראת פרסום דו”ח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות שגיבש מולר.

בר אמר: “אחרי צווי מעצר, ראיונות עדים, שנתיים של חקירה – החוקר המיוחד רוברט מולר קבע שאנשי קמפיין טראמפ לא היו מעורבים בנסיונות של רוסיה לחבל בבחירות ב-2016.

“החקירה של מולר לא הראתה שהייתה קונספירציה עם הממשל הרוסי לצורך התערבות בבחירות. הדוח מראה בבירור שהיה רצון להתערב – אך אחרי החקירה אנחנו יודעים שהרוסים שניסו לחבל בבחירות לא קיבלו שיתוף פעולה מקמפיין טראמפ או מאמריקנים אחרים”.

“המטרה העיקרית שלנו הייתה לבדוק האם אנשי הקמפיין של טראמפ תיאמו עם ממשלת רוסיה התערבות בבחירות”, אמר התובע הכללי של ארה”ב. “ישנם שתי דרכים עיקריות בהן הרוסים ניסו להתערב. היה ניסיון לזרוע דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות”.

התובע הכללי ציין כי החוקר מולר מצא “עשרה מקרים שבהם יש חשד פוטנציאלי לשיבוש הליכים במהלך החקירה”. אולם בסופו של דבר מולר החליט לא להכריע, ובר קבע שלא היה שיבוש הליכים.

מוקדם יותר היום, טראמפ כינה את החקירה כולה “הטרדה נשיאותית”, ותקף בחריפות את הדמוקרטים שאותם כינה “מושחתים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות