הדיינים שרמזו על מסיונריות יפרסמו התנצלות וישלמו כ-40,000

בית משפט פסק כי 'בית הדין לממונות וליוחסין' יפרסם מכתב, בו הדיינים מתנצלים ומבהירים כי מעולם לא פרסמו דבר בעניינו של המומחה לכתות הרב בנימין קלוגר, וכי הפרסומים בשמם מזויפים • ההחלטה - לאחר שבית הדין רמז בפסק דין כי קלוגר חשוד בעצמו במסיונריות ואינו כשר להעיד
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ט / 18.04.2019 11:05

בפסק דינו של השופט אלעזר נחלון, שופט בית משפט השלום בירושלים, נפסק אתמול (רביעי) כי בית הדין לממונות וליוחסין בירושלים –  בראשות הרבנים אברהם דב לווין, מרדכי אייכלר ודוד יהושוע קניג – יפרסמו מכתב התנצלות חתום בחתימת הדיינים על נייר רשמי של בית הדין, בו הדיינים מתנצלים, מסבירים ומבהירים כי מעולם לא פרסמו דבר בעניינו של הרב בנימין קלוגר, וכי הפרסומים שנעשו בשמם הם מזויפים, וכי הם מבקשים שלא לפעול כלפי התובע מכוח אותם פרסומים ומצרים על הפגיעה בו.

בנוסף קבע בית המשפט, כי בית הדין ודייניו יפצו את הרב קלוגר בגין הנזקים שגרמו לו ובגין הוצאת דיבה בסך של כ- 40,000 ש”ח, שעה שפרסמו עליו כי הוא מסיונר.

תחילתו של הסיפור בתחילת שנת 2010, עת עלתה טענה הזויה כי כת מסיונרית נוצרית מעבירה יהודים על דתם לדת הנוצרית פועלת בירושלים.

כחלק מהסיפור נטען, כי קיימות מנהרות תת-קרקעיות בין שכונת נחלאות בירושלים לעיר העתיקה, וכי כמרים נוצריים חוטפים קטינים ומבצעים בהם מעשים חמורים לצורך פולחן דתי.

הטענות ההזויות הגיעו לבית הדין לדיני ממונות ויוחסין בירושלים של הרבנים לוין, אייכלר וקניג, שהחליטו לדון בעניינה של ש’ פ’, גרת צדק ויהודיה כשרה, שנטען לגביה כי היא חברה בכת הנוצרית הזו.

גברת ש’ פ’ פנתה לעזרת המומחה לכתות והפעיל במאבק במיסיון מזה עשרות שנים, הרב בנימין קלוגר, בבקשה שזה יעיד לטובתה.

אולם, אז החליט בית הדין לממונות וליוחסין שלא לזמנו לעדות – וחמור מכך, אף רמז בפסק הדין כי הרב קלוגר מיד לאחים חשוד בעצמו במסיונריות ואינו כשר להעיד.

לאחר שכל ניסיונות הרב קלוגר להניא את בית הדין מלפרסם עליו שקרים אלו, שגרמו לו נזקים רבים בקהילתו ובפרנסתו – הגיש הרב קלוגר באמצעות עורכי הדין יואב ללום, ראובן ביטון ומאיר כהן זדה ממשרד עורכי הדין יואב ללום ושות’, תביעת דיבה כנגד בית הדין ודייניו.

עורכי הדין יואב ללום ראובן ביטון ומאיר כהן זדה מסרו בתגובה: “חבל שבית הדין לדיני ממונות בירושלים אינו מקיים את ההלכה של ‘שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק’ ומפרסם בדיות ובדותות שגרמו לרב קלוגר ולמשפחתו סבל רב ביותר ונזקים ממוניים קשים ביותר, וסירב לתקנם למרות פניות רבות שהעמידו אותו על טעותו הקשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה פנה הרב קלוגר לערכאות?
    18/04/2019 14:02
    משה
  1. לא יכול היה לתבוע בבית דין????
    ועוד עם יואב ללום???