ליצמן: בלי שינוי בחוק גיוס – לא ניכנס I גפני: ליברמן רק 5, אנחנו 22

סגן השר חזר על האיום כי יהדות התורה תתנגד לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, והדבר יהווה תנאי כניסה: "קורה לפעמים שאנשים חושבים ולא מתרגמים נכון מה שאמרנו" • ארדן: "שום חוק הוא לא קדוש. הצהרות ליברמן על חוק הגיוס מיותרות" • גפני: לבטל את הצורך בגיוס חובה לצה"ל
חרדים 10
י"ג ניסן התשע"ט / 18.04.2019 10:20

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (חמישי), בריאיון שהעניק לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב, למשא ומתן הקואליציוני – וחזר על האיום כי יהדות התורה תתנגד לחוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, והדבר יהווה תנאי לכניסתם לממשלה.

“אני נגד החוק”, אמר ליצמן. “לא אכנס לקואליציה כשזה החוק. הצבעתי נגדו ואמרתי שאם הוא עובר בשלוש קריאות, אני פורש מהממשלה”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להזכיר שכל הדברים האלה היו על השולחן לפני הבחירות. קורה לפעמים שאנשים חושבים ולא מתרגמים נכון מה שאמרנו. זה בהחלט יכול לקרות. אבל יש דברים שאני יכול להגיד לך – חוק הגיוס יבוא לא לפי החוק הנוכחי. ראש הממשלה יצטרך לפתור את הבעיות. אני יכול להגיד רק דבר אחד – נתנו הוראה לא לסגור את מטה הבחירות”.

סגן שר הבריאות דחה את הטענות על משבר חריף במערכת הבריאות: “תפקוד מערכת הבריאות הוא בין הטובים בעולם. העומס בבתי חולים בהחלט קיים אני לא אכחיש את זה. אבל שיפרנו את זה. לפני שנה, לפני שנתיים היה הרבה יותר גרוע”.

ליצמן הגיב לנושא עבודות התשתית בשבת, בתשובה לשאלה על הקמת גשר יהודית בתל אביב – ואמר: “במערכת הבחירות לא יכולנו לעשות כלום, אתה מדבר לקירות. אבל בהחלט לא נעבור על כך על סדר היום. נושא השבת זה בהחלט חשוב. אנחנו נקפיד על זה ואנחנו נגיע להסכמים מפורטים בדיוק מה לעשות בנושא השבת, אנחנו לא נסכים שיעבדו בגשרים בשבת”.

ליצמן הודיע שיהדות התורה וש”ס יהיו מתואמות בדרישותיהן במהלך המשא ומתן.

ליצמן אמר שמפלגתו ככל הנראה תתמוך בחוק הצרפתי, שיאפשר לראש הממשלה לשמור על חסינותו במקרה של הגשת כתב אישום. “אני לא ירדתי לסוף הצעת החוק. בדרך כלל יהדות התורה, מה שהקואליציה מציעה אנחנו הולכים אתה. לא הכול מוצא חן בעינינו אבל אנחנו תומכים”.

השר גלעד ארדן אומר הבוקר כי ההתניות שמציב יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנוגע לחוק הגיוס, אינן מועילות. “שום חוק הוא לא קדוש. הצהרות ליברמן על חוק הגיוס מיותרות”, אמר ארדן בראיון לגלי צה”ל.

ח”כ משה גפני אמר בראיון לגלי צה”ל, כי לדעתו יש לבטל את הצורך בגיוס חובה לצה”ל.

“לא בטוח שבמצב האיומים הנוכחי, של הטילים המתוחכמים, יש צורך בגיוס חובה. כדי להתמודד עם האתגרים צריך קונספציה אחרת, אני שומע את זה מאנשי הביטחון”.

גפני אמר עוד על חוק הגיוס: “ליברמן הוא 5 מנדטים, אבל אנחנו 22. החוק הזה הוא לא של מערכת הביטחון, ואנו נדרוש חוק נורמלי מיד לאחר הרכבת הממשלה. אם צריך נלך שוב לבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות