לפיד שוב מסית נגד החרדים, ח”כים ב’כחול לבן’ מתנגדים: ‘נצטרך אותם’

ויכוח בקבוצת הוואטסאפ הפנימית של 'כחול לבן' חושף את הבדלי הגישות בין הרשימות שמרכיבות את המפלגה • בעוד יאיר לפיד דוחף להסתה נגד החרדים, ח"כים מ'חוסן לישראל' מתנגדים
חרדים 10
י"ג ניסן התשע"ט / 18.04.2019 00:34

שבוע אחרי הבחירות לכנסת ה-21: בדיון בקבוצת הוואטסאפ הפנימית של כחול לבן התגלתה מחלוקת בין מס’ 2 במפלגה, יאיר לפיד, לבין מיכאל ביטון ויזהר שי, שני ח”כים מיועדים, על היחס כלפי המפלגות החרדיות.

את הדיון חשף הפרשן הפוליטי עמית סגל.

“את הממשלה שלנו אנחנו נרכיב עם החרדים, תראו לי מתמטיקה אחרת”, כתב יזהר שי, מקום 20 ברשימה בתגובה על המסרים של ‘כחול לבן’ בשבוע הקרוב, בהם נאמר כי “ממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר וחרדית”.

שי הוסיף: “אני מציע להפחית באופן מידי את הרטוריקה נגד החרדים”.

שי הציע לתקוף את הממשלה על נושאי השחיתות, בה חלק מחבריה חשודים: “אנחנו יכולים להסתפק בכך שהממשלה תהיה קיצונית יותר ומורכבת ממספר נאשמים בשחיתות חמורה”.

מס’ 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, התנגד להצעה של יזהר שי: “אנחנו באופוזיציה והקהל שבחר בנו מצפה שנילחם נגד שוד הקופה הציבורית”.

לפיד המשיך בצורה תקיפה יותר ואמר כי הוא לא מוכן לשתוק “למען קואליציה עתידית מעורפלת שרוב הסיכויים שלא תקרה”.

שי השיב לו: “הסיבה לא לתקוף את החרדים היא לא רק חישובי קואליציה. זה נשמע לי כמו פסילה ערכית של ציבור שלם – אנחנו לא פוסלים ערבים, חרדים או אף אחד אחר”. הוא הוסיף: “אנחנו נגד סחיטת כספי ציבור, נגד שחיתות ונגד כפייה”.

 

מס’ 11 ברשימת כחול לבן, מיכאל ביטון, הצטרף אף הוא לוויכוח וטען כי חייבים לבנות שותפות עם החרדים: “בלי חרדים ושותפות אמת לא נבנה גוש של קהילות ומפלגות בעתיד, הסחטנות של סמוטריץ’ והרעיונות שלו לא פחות מסוכנים”.

יו”ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בחריפות לוויכוח הפנימי בתוך המפלגה ואמר: “חברים ערב טוב. מבקש לחדול את הוויכוח בקבוצה. ‏הנקודות וודאי חשובות אבל שום דבר לא סגור ואתם כבר בתקשורת. פשוט חידלו ונדבר מחר בצורה מכובדת ופנים אל פנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות