כך נסחט בכיר חרדי ממועצת גדרה, שתועד במצב מביך מאוד בבית הכנסת

4 אנשים ממועצת עיריית גדרה, בהם בכירים, חשודים בסחיטת בכיר חרדי מהמועצה, כי אם לא יתפטר יופץ סרטון בו תועד במצב מביך מאד בבית הכנסת • הארבעה יועמדו לדין בכפוף לשימוע בגין סחיטה באיומים • הסנגור: "הדת קרובה לליבם", וכשנודע להם מה נעשה בבית הכנסת הם נזעקו
חרדים 10
י"ג ניסן התשע"ט / 17.04.2019 21:40

ארבעה חשודים ממועצת עיריית גדרה, בהם בכירים, יועמדו לדין בכפוף לשימוע בגין סחיטה באיומים.

לפי הדיווח של רועי ינובסקי בחדשות הערב בכאן 11,  הארבעה חשודים כי סחטו ואיימו על הבכיר החרדי, כי אם לא יתפטר מתפקידו ויפנה מקום לאנשיהם, יופץ סרטון שהגיע לידיהם, בו נראה הבכיר  כשהוא במצב מביך מאוד בבית כנסת.

הערב (רביעי) פורסמו בכאן 11 תמלילי החקירה של החשודים, בהם עולה סימן שאלה בנוגע להתנהלותו של ראש המועצה, למרות שהתיק נגדו צפוי להיסגר. ראש המועצה נחקר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי חקירה.

אחד מהחשודים – ששמם עדיין אסור לפרסום – הוא בכיר במועצה שהיה אמור להרוויח מההתפטרות ולקבל תפקיד.

חרדים 10 מגיש את התמליל שפורסם ב’כאן 11′, עם השמטות נדרשות.

כך הסביר הבכיר בעדותו:

חבר המועצה: “בן דודי הראה לי סרטון. דיברתי עם אחי שיגידו לו בעדינות ובשקט – אנחנו יודעים מה הוא עשה בבית הכנסת, שהוא לא יכול להיות יותר חבר מועצה ושאנחנו לא רוצים שזה יגיע למועצה ולמשפחה שלו”.

חוקר: “למה אתה רוצה שיתפטר מהמועצה – מה זה רלוונטי?”

חבר המועצה: “אנחנו דתיים – חרדי לא יכול לעשות דבר כזה בבית כנסת, זה לא מקובל. אם זה לא היה נעשה בבית כנסת שיילך… אבל בבית כנסת זה לא יכול לעבור לסדר היום”.

חוקר: “תשמע אדון. בוא אני אסביר לך. מה שאתה והשליחים שלך עושים פה נקרא בעיני החוק בצורה הברורה ביותר סחיטה. אתם מחזיקים בסרטון, אתם אלה שתחליטו אם להפיץ אותו או לא וכשאתם מגיעים פעם אחר פעם לחברים שלו ומפצירים בו להתפטר – זו סחיטה”.

חבר המועצה: “בשבילי זה לא סחיטה. אני רק הצעתי שיתפטר. אמרתי לו שיעשה טוב לכולנו שאני ארגיש קצת יותר נקי עם עצמי כלפי בית הכנסת. חרדי שעושה דבר כזה בבית הכנסת – זה מפלצת..”

בפרקליטות צפויים להחליט אם להעמיד את ארבעת החשודים לדין.

בין היתר הם בוחנים את אופי ההודעות שקיבל א’ – החרדי שנסחט – אחרי שסירב להתפטר – שנראות לכאורה כמו מסר מאיים וברור.

“תחשוב טוב טוב אם כדאי לך להיות עקשן ובסוף תצא קירח מכל הכיוונים. חבר ואח יקר – כואב לי מההשלכות. אתה הולך עם הראש בקיר חבלללל”, נכתב בהודעות.

במהלך החקירה עלה ושוב ושוב שמו של ראש המועצה – דמות מאוד מוכרת בליכוד. החשודים ציינו כי עדכנו אותו על קיום הסרטון והנסיונות להביא להתפטרותו של הבכיר. במשטרה חקרו אותו באזהרה, אך הוא הכחיש הכל בחדר החקירות.

עורך הדין ירון פורר, המייצג את החשודים, ציין כי לא מדובר בסחיטה כלל וכלל, אלא בפעולות שעשו כאנשי ציבור המייצגים את הציבור הדתי והחרדי כדי להביא לסיום תפקידו של הבכיר עקב מעשיו בבית הכנסת.

לדבריו, “נושא הדת קרוב לליבם”, וכאשר נודע להם מה נעשה בתוך בית הכנסת הם נזעקו. לדבריו, מדובר בבית כנסת של בני משפחותיהם ועל כן הרגישות של הנושא הייתה גבוהה ביותר.

מטעמו של ראש המועצה  לא נמסרה ל’כאן 11′ תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות