מאות חרדים שתכננו לחגוג ליל הסדר בישראל – ‘נתקעו’ בניו יורק

טיסת 'אירופלוט' הרוסית, שהייתה אמורה להמריא אמש מ'קנדי' למוסקבה, בוטלה - ומאות חרדים שתכננו לחגוג את ליל הסדר בישראל נותרו תקועים • הנוסעים קיבלו מועד חדש: 21:00 הערב • נוסע לחרדים 10: "תכננו להיות בארץ כבר היום, ובמקרה הטוב ננחת בבדיקת חמץ. זה מטורף"
נתן פרל
י"ב ניסן התשע"ט / 17.04.2019 18:25

דרמה בערב חג הפסח: טיסה של חברת ‘אירופלוט’ הרוסית, שהייתה אמורה להמריא מנמל התעופה ע”ש ‘קנדי’ שבניו יורק ביום שלישי בשעה 1:00 לאחר חצות למוסקבה – בוטלה.

התוצאה: מאות נוסעים, רובם חרדים, שהיו אמורים לנסוע כדי לחגוג את חג הפסח בישראל, נותרו לפי שעה ‘תקועים’ בתפוח הגדול.

בין הנוסעים ישנן משפחות עם ילדים קטנים, בחורי ישיבה שתכננו לחגוג עם משפחתם את ליל הסדר – וגם שליחים של חב”ד שהגיעו לניו יורק ליום י”א ניסן, יום הולדתו של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל.

האופציה היחידה שהוצעה לנוסעים הייתה טיסה חלופית עם חברת ‘אל על’, במחיר של 2000 דולר לכרטיס – סכום שהמשפחות אינן יכולות לשלם.

עם זאת, לטסים נמסר כי בשעה  21:00 (שעון ארה”ב), הטיסה תמריא למוסקבה, באיחור של 20 שעות.

אחד הנוסעים מספר לחרדים 10: “חוץ מעשרה נוסעים, כל מי שהיה אמור לטוס בטיסה הזו היה אמור להמשיך בטיסת המשך ממוסקבה לארץ. אחרי 5 שעות של עיכוב הודיעו לנו שהטיסה התבטלה ודחו להיום בתשע בערב. אבל לפי מה שהבנתי, עדיין אין להם מטוס ממוסקבה לארץ. במקביל התבטלו שתי טיסות מתל אביב למוסקבה.

“אנחנו תכננו להיות בארץ כבר היום, ובמקרה הכי טוב, אם הטיסה אכן תמריא, ננחת בזמן בדיקת חמץ. זה מטורף. הם הציעו לנו מלון עד שבוע הבא, לאחר החג. מה אפשר לעשות במלון בחג הפסח?”

הנוסע מוסיף ומספר: “ש לי חבר שטס בטיסה של אירופלוט היום בשתיים בצהרים, והוא יוצא כבר לשדה התעופה, כדי שאנשים ב’אובר בוקינג’ לא יתפסו לו את המקומות או שיקרה משהו אחר”.

יצוין, כי הקו שמפעילה חברת ‘אירופלוט’  לניו יורק דרך מוסקבה נחשב קו פופולארי במיוחד בקרב הישראלים – ובמיוחד הנוסעים החרדים – בשל מחירי הטיסה הנמוכים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות