דרעי עקץ: ‘מי היה מאמין, פינדרוס נכנס בקולות שלנו, הספרדים’

יו"ר ש"ס חגג עם פעילי ונציגי הפלגה את ההישג בבחירות: "כמה היינו צריכים לשכנע שנעבור את אחוז החסימה, אני מקווה שעכשיו, אחרי התוצאה המדהימה, הסוקרים והפרשנים יחשבו שוב" • "נדאג במו"מ ללומדי התורה - הם ימשיכו לעשות את זה ללא שום הפרעה, נעמוד על זה וזה יהיה"
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 20:05

יו”ר ש”ס, השר אריה דרעי, השתתף הערב (שלישי) בטקס הרמת כוסית עם נציגי המפלגה והפעילים “לרגל סיומה של מערכת הבחירות לכנסת ה21 ועליית כוחה המרשים של תנועת ש”ס”.

האירוע נערך באולם אירועים ‘סקויה’ במעלה החמישה.

בנאום שנשא דרעי בכינוס הניצחון הוא אמר: “ש”ס היא המפלגה השלישית בגודלה, נקודה. כמה היינו צריכים לשכנע שנעבור את אחוז החסימה, כמה היינו צריכים לשכנע את כולם שהסקרים לא יודעים לסקור את ש״ס”.

הוא הוסיף: “הייתי בטוח שאחרי התוצאות החזקות בבחירות לרשויות, הסוקרים יחשבו שוב מה הכוח של ש”ס. אני מקווה שעכשיו, אחרי התוצאה המדהימה, הסוקרים והפרשנים יחשבו שוב”.

דרעי נטל קרדיט גם על כניסתו של פינדרוס לכנסת: “מי היה מאמין שש”ס, עם עודפים של אלפי קולות, תכניס את המנדט השמיני של יהדות התורה”.

“צריך להגיד את האמת”, המשיך דרעי לעקוץ, “פינדרוס לא נבחר באלעד כי חבריו הליטאים לא תמכו בו, אבל פינדרוס נכנס בסוף לכנסת בקולות שלנו, הספרדים”.

על המו”מ הקואליציוני והעימות המסתמן מול ליברמן – אמר יו”ר ש”ס: “אני לא אנהל מו״מ קואליציוני דרך התקשורת. מיניתי צוות מו״מ בלי להעביר מסרים ואיומים דרך התקשורת. פגשתי אתמול בבוקר את ראש הממשלה, שוחחנו והיום מיניתי צוות מו”מ והם ינהלו אותו. אנחנו לא מאיימים”.

עם זאת, דרעי ציין: “המפלגות שדורשות את תיק האוצר והביטחון זהות ביחד לכוח של ש”ס, רק שתבינו את הפרופורציות”.

על המגעים עם הליכוד אמר: “לא ניכנס לפרטים, תהיו משוכנעים – אנחנו לא מחפשים את התואר של התפקיד מה יחזק או מה ישדרג את קורות החיים שלנו. אנחנו בודקים מה טובת הציבור שלנו, העם, השכבות החלשות וכל עם ישראל. הבחירות הם לא סידור עבודה, הבחירות הם אמצעי להגיע למטרה והמטרה היא לשרת את הציבור והעם”.

הוא הדגיש: “אנחנו נעמוד על העקרונות, על קווי יסוד, הסכמים קואליציונים ועל התיקים כפי שמגיעה למפלגה השלישית בגודלה – שאף אחד לא יזלזל בזה. ש”ס היא המזוזה של הליכוד – נדאג לקיים את כל מה שאמרנו, כל הנושאים שנותנים למדינה הזו צביון של מדינה יהודית”.

בצל הוויכוח עם ליברמן על חוק הגיוס, דרעי הבטיח לדאוג ללומדי התורה: “המעלה הגדולה הזו של לומדי תורה שמוסרים את נפשם ולומדים תורה – הם ימשיכו לעשות את זה ללא שום הפרעה, אנחנו נעמוד על זה וזה יהיה”.

דרעי סיפר לחוגגים כי כבר בליל  הבחירות הרגיע את נתניהו והבטיח שיתמוך בו: “כשאנחנו מבטיחים אנחנו מקיימים, הציבור שלנו רוצה את נתניהו כראש הממשלה וזה לא נתון למשא ומתן”.

מוקדם יותר היום הודיע דרעי על איוש צוות המו”מ הקואליציוני של ש”ס לקראת הקמת הממשלה החדשה. בראש הצוות יעמוד השר לשעבר אריאל אטיאס וחברי הצוות יהיו הח”כ המיועד עו”ד משה ארבל – מקום 7 ברשימה, היועץ המשפטי של ש”ס עו”ד ישראל בך והיועץ האסטרטגי אבי לרנר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שווה לחשוב פעמיים...
    16/04/2019 20:26
    ויהי נועם
  1. רק שכח כמה מצביעים חסידיים הצביעו לש”ס הפעם