בעל עסק לא רשם הכנסות: “עובד דרך אחי והוא יש לו תיק מסודר”

108 ביקורות של פקחי מס הכנסה בוצעו בעיר עפולה ובסביבתה: ב-14 בתי עסק לא נרשמו הכנסות כדין • ומה היו התירוצים של בעלי העסקים?
שייע קליין
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 15:15

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעפולה, בית שאן, מגדל העמק, יוקנעם רמת ישי קריית טבעון כפר שיבלי ועוד, אשר כלל 108 ביקורות, עלה כי בקרב 13% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

למבצע, שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה עפולה, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

במהלך הביקורת גילו המבקרים כי במסעדה ביוקנעם לא נרשמו הכנסות מכרטיסי אשראי מיום 1.3.2019 ועד ליום המבצע – 11.4.19, בסכום כולל של 11,947 שקלים.

בעל המסעדה מיהר להסביר כך: “אני מוציא תדפיס יומי של המכשיר לסליקה ומעביר אותו לרואה החשבון שלי והוא מדווח על כל כרטיסי האשראי למס הכנסה פעם בחודשיים”.

בדוכן לממכר פיצוחים בשוק בעפולה לא נרשמו ההכנסות מיום הביקורת בסך 1,920 שקלים והתברר כי לבעל הדוכן אין תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים כלל.

בעל החנות טען: “אני עובד דרך אחי והוא יש לו תיק והוא מסודר”. 

באופן דומה, בעלת דוכן למכירת נעלים, אף היא בשוק בעפולה שלא רשמה את הכנסותיה מקניית ביקורת  ואף אינה מנהלת תיק ברשות המסים ואינה מנהלת ספרים טענה: “העברתי את התיק לבן שלי ורוצים לפתוח לו תיק של עוסק זעיר”.

בביקורת שנעשתה בפיצוציה ביוקנעם עלה כי בעל הפיצוציה אינו שומר סרטי קופה  ואינו רושם הכנסות מעמלה בגין הפעלת מכשיר אוטומטי למשיכת מזומנים.

ההסבר שנתן למבקרים היה: “רואה החשבון אמר לי להביא לו רק את סיכום הסרט”. 

קנייה מוקדמת בחנות למכירה ותיקון אופנים ברמת ישי שלא נרשמה בספרי העסק קיבלה את ההסבר הבא: “יתכן שקנו במקום אחר ולא אצלי”…

 פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות