ועדת הבחירות: לא נגרעו קולות I בנט: ‘יש זיופי בחירות חמורים’

ועדת הבחירות: "בבדיקה חוזרת של עשרות פרוטוקולי הצבעה מכלל הקלפיות הארציות, בטענה כי נגרעו מהימין החדש קולות, לא נמצאו כל פגמים מהותיים, ואף נרשמו 3 קולות עודפים" • בימין החדש טוענים: ב-8% מהקלפיות נמצאו ממצאים חמורים וחד משמעיים המעידים על זיופים בקלפיות
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 14:47

ועדת הבחירות המרכזית סיימה היום (שלישי) את כל הליך הספירה והבקרה של ההצבעה בבחירות לכנסת ה-21.

על פי התוצאות הסופיות, יהדות התורה עלתה ל-8 מנדטים על חשבון הליכוד – שירד ל-35, כמספר המנדטים של כחול לבן.

בנוסף, לפי הספירה הסופית, הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד נשארת באופן רשמי מחוץ לכנסת, זאת לאחר שהמפלגה קיבלה רק 3.22% מקולות הבוחרים.

בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו רשמית, לאחר סיום הבדיקה החוזרת, כי לא רק שלא נגרעו קולות מהימין החדש, כפי שטען בימים האחרונים נפתלי בנט, אלא אף נרשמו שלושה קולות עודפים.

וזו ההודעה המלאה של ועדת הבחירות, כולל תשובה לטענות על אי סדרים:

“בבדיקה חוזרת של עשרות פרוטוקולי הצבעה מכלל הקלפיות הארציות על פי בקשתו של השר בנט, מרשימת הימין החדש, בטענה כי נגרעו מהם קולות, לא נמצאו כל פגמים מהותיים.

במניין הקולות שנבדקו מעשרות קלפיות, נמצא כי לימין החדש נרשמו שלושה קולות עודפים.

השר בנט העביר לוועדת הבחירות רשימה של עשרות קלפיות מרחבי הארץ אותם ביקש לבדוק שנית בטענה שנפלו בהם פגמים מהותיים בעקבותיהם נגרעו קולות מרשימת הימין החדש.

במשך יום האתמול ובמהלך כל הלילה, בדקו צוותים רבים מטעם הוועדה, את עשרות הקלפיות שהועברו על ידי השר בנט. במניין הקולות שנספרו, בסיכומה של הבדיקה עלה כי בפרוטוקולים שהוועדה התבקשה לבדוק לא נמצאו כל פגמים מהותיים. זאת ועוד בבדיקה עלה כי לימין החדש נרשמו שלושה קולות עודפים.

כזכור, השר בנט ביקש ביום ראשון השבוע, מיו”ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לעיין גם בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות שנספרו בכנסת, וזאת לאור הטענה כי הייתה פסילה מסיבית של פתקי הימין החדש, והוא הורשה לפנים משורת הדין לעשות כך.

כזכור, לאחר עיון בחומרים, לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד בלבד שנפסל מעילה שבחוק”.

”החיפזון גבר על ההיצמדות לעובדות”

במפלגת הימין החדש טוענים מנגד, כי אותרו ממצאים חמורים וחד משמעיים המעידים על זיופים בקלפיות.

בימין החדש מותחים ביקורת על מנכ״לית ועדת הבחירות המרכזית, עו״ד אורלי עדס, שלא הסכימה להמתין עם ההודעה לתקשורת על תוצאות הבחירות לכנסת. ”החיפזון גבר על ההיצמדות לעובדות”, אומרים במפלגה.

“נציין שעד כה הוועדה התנהלה דווקא בצורה ראויה תוך שיתוף פעולה, כך ששינוי הכיוון הפתאומי מעורר תמיהה”, אומרים בימין החדש.

בימין החדש מספרים כי ב-8% מהקלפיות המדגמיות שהעבירו לבדיקת הוועדה, נמצאו פערים בין מספר הקולות שנרשמו במחשב המרכזי לבין מספר הקולות בפועל, כולל מצבים בהן נמחקו כל קולות הימין החדש בקלפיות מסוימות.

ב-10% נוספים מהקלפיות הללו, עד לרגע זה לא קיבלה המפלגה העתק של פרוטוקול הקלפי, כך שאין לה כל אפשרות לבצע את הבדיקה.

אנשי הימין החדש ממשיכים בבדיקה יסודית כדי לגבש את החלטתם לגבי ההמשך. “נפרסמה ברגע שנשלים את הבדיקה. את ההחלטה נקבל על סמך כלל הנתונים והבדיקות”, אומרים במפלגה.

במפלגה מציגים דוגמא לאחת הקלפיות שהועברה לבדיקה: קלפי מספר 53.2 בעפולה.

“ראו את הפערים בין התוצאות של מפלגת העבודה, יהדות התורה והימין החדש בפרוטוקול הקלפי הרשמי לבין מספר הקולות בפועל, כפי שמשתקפים גם בשעה זו באתר האינטרנט של ועדת הבחירות. ניכר שזו אינה טעות הקלדה אלא העברה מכוונת ובלתי חוקית של קולות ממפלגה למספר מפלגות אחרות”.

צילומי מסך
בנט אתמול: הסיכוי לא ענק, אך גם לא מבוטל

אתמול קרא יו”ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, למשקיפים להתגייס לעזרתו במטרה לבדוק שוב האם התקיימו פערים בתוצאות בקלפיות.

“ביממה האחרונה התקדמנו בצורה מפתיעה. הסיכוי לא ענק, אך גם לא מבוטל. אנחנו לא מרימים ידיים. הפער שלנו למעבר של אחוז החסימה של 0.0003 (!) מסך הקולות, ושעת הנעילה היא רביעי לילה. היום, יום שני, הוא יום מכריע”, כתב בנט.

בפוסט פנה בנט לכל מי שהיה חבר ועדת קלפי או משקיף בקלפי ברחבי הארץ, וביקש להיכנס לאתר תוצאות הבחירות, לאתר את הקלפי שבו השקיף, ואם הוא/היא מזהה פער כלשהו בין התוצאות שהיו לו בליל הבחירות בדגש על האות “נ”, לבין התוצאות המקוריות הידועות לו – להעביר את המידע.

בנט הוסיף: “מתוך 11,000 קלפיות ברחבי הארץ, קיבלנו 400 סיכומי קלפי ממזכירי קלפי או חברי ועדת בחירות, והשווינו לתוצאות בפרוטוקולים ובמחשב, ומצאנו 219 (!) חוסרים של האות “נ”. זהו מספר גדול מאד ביחס ל-400 קלפיות שיש לנו את הסיכום קלפי שלהם. העברנו את הפער הזה לוועדת הבחירות לבדיקה, ואנו ממתינים לתוצאות. אדגיש כי אלו פערים לכאורה; עד שנקבל תוצאות מוועדת הבחירות”.

לדבריו, “אם אפילו שליש מזה יימצא כפער אמיתי, הרי שזה יעיד שברמה לאומית נוכל לעבור בקלילות את המחסור של 1452 הקולות הנדרשים. (היחס הוא על כל שתי קלפיות כאלה, “נ” אחד חסר. עכשיו תחשבו זאת על פני 11,000 קלפיות, תגרעו קלפיות במגזר החרדי והערבי)”.

בנט הסביר: “אינני יודע האם נצליח או לא. אני יודע שיש סיכוי, ואיילת ואני רואים שיש המון ישראלים טובים שמתפללים לכך (ממש כיף לקבל את כל החום הזה!), אלפים שנרשמים להתנדב, ומאות שהגיעו בפועל. על כך תודתנו. אנחנו לא מוותרים עד שנמצה כל אפשרות. אנחנו עושים זאת עבור כמעט 140,000 בוחרינו שרוצים שנעבור ועוד המון אנשים טובים אחרים”.

“יש כאלה שצוחקים על המאמץ הזה שלנו לעבור את סף אחוז החסימה: ‘זה פתטי, חסר סיכוי, נואש’. לא נורא. שיגחכו. אנחנו נתאמץ ונשתדל. כל מה שאנחנו יכולים לעשות. ככה מצליחים בלימודים, בהייטק, בצבא, בכל מקום בחיים. מתאמצים. כשר חינוך זה מסר שאני רוצה להעביר לכל תלמיד ותלמידה, ובכלל – לכל יזם, וכל בן אדם שחפץ להשיג מטרה כלשהי: להתאמץ. לא לוותר. כל עוד יש סיכוי, ממשיכים להילחם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות