ח”כ מישראל ביתנו: אנחנו לא חוששים מבחירות חוזרות

לאחר שישראל ביתנו ואיחוד הימין וכולנו המליצו על נתניהו - אמר ריבלין: "שיקול דעתי הולך ופוחת ולמעשה מתבטל ברגע זה" • ישראל ביתנו: "אנחנו כסיעה לוקחים על עצמנו להיות מגן של הציבור החילוני. יש מו''מ ומתן והדרישות שלנו ברורות" • סמוטריץ לביבי: 'בואו נעשה את זה מהר'
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 11:53

התייעצויות נשיא המדינה עם הסיעות שנבחרו לכנסת ה-21: ראש הממשלה בנימין נתניהו השיג היום (שלישי) 65 ממליצים להרכבת הממשלה.

עד כה קיבל נתניהו 65 ממליצים ובני גנץ עם 45, מה שיחייב את נשיא המדינה להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה.

ראש הממשלה הגיע לרוב של ממליצים, לאחר שאיחוד מפלגות הימין המליצה עליו, וכך גם מפלגת ישראל ביתנו, כפי שיו”ר המפלגה אביגדור ליברמן הצהיר אתמול, ומפלגת כולנו.

ריבלין אמר לאיחוד הלאומי: “שיקול דעתי הולך ופוחת ולמעשה מתבטל ברגע זה. גיבשתם את רצונו של העם להטיל את המנדט על המועמד שעליו המלצתם. הוא קיבל עכשיו את רוב חברי הכנסת, והמלצתכם היא בעלת משמעות רבה”.

נציגי מפלגת ‘כולנו’ המליצו על נתניהו להרכבת הממשלה וסיפרו לנשיא ריבלין כי לפי שעה אין משא ומתן להצטרפות שלהם לליכוד. “אין משא ומתן בשמה של ‘כולנו’. לא היה ואין כזה נכון להרגע. דיבורים יש עם כולם בכל מיני מעגלים”.

נציגי סיעת מרצ המליצו לנשיא להטיל על בני גנץ את הרכבת הממשלה. יו”ר מרצ ח”כ תמר זנדברג אמרה: ”לצערי השמאל הפסיד בבחירות ואנחנו מקבלים את הכרעת העם. המילה שמאל הפכה למושמצת וגנאי אבל אנחנו נושאים אותה כדגל וגאווה.

“מרצ סימנה דרך וחוטפת גם איומים, דיכוי הצבעה ודיכוי מצביעים על ידי מצלמות. מרצ תהיה באופוזיציה להילחם בסיפוח ובברית הסיפוח תמורת חילוץ נתניהו מכתב אישום”.

מוקדם יותר הבוקר נפגש ריבלין עם נציגי סיעת ישראל ביתנו, שהמליצו לו להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה.

ח”כ יוליה מלינובסקי אמרה לריבלין: “אנחנו בסיטואציה מורכבת, חובתנו לשמור על איזון דק בין דת ומדינה. אנחנו כסיעה לוקחים על עצמנו להיות מגן של הציבור החילוני, לצד כבוד לציבור הדתי. גם בהרכבת הקואליציה חשוב שהאיזון יישמר”.

הח”כ המיועד יבגני סובה הבהיר לקראת המשא ומתן הקואליציוני: ”לא חוששים מבחירות חוזרות. יש מו”מ ומתן והדרישות שלנו ברורות. מי שרוצה אותנו בקואליציה יודע מה העמדות שלנו”.

גם חברי הכנסת של איחוד מפלגות הימין הגיעו הבוקר אל נשיא המדינה והמליצו להטיל על בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

יו”ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’ אמר לנשיא המדינה: “ממשלת אחדות תהיה מנוגדת לרצון הציבור. אבל ממשלת הימין שנקים צריכה להיות ממשלה מאחדת”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר בצאתו מהפגישה עם הנשיא: “אנחנו רוצים להחזיק בתיק המשפטים וכמובן נשים דגש על נושאי החינוך. אלה התיקים שלנו, כמו שליברמן מדבר על תיק הביטחון וזה טבעי. תפקידנו לוודא שההבטחה להחלת הריבונות לא נשארת הבטחה אלא מגיעה לביצוע”.

סמוטריץ’: ”יהיו עליות ומורדות במשא ומתן הקואליציוני, אבל הוא יצליח. גם עם אביגדור ליברמן נוכל להגיע להבנות. בסך הכל הוא אדם שמעריך את המסורת. קריאתי לראש הממשלה היא ‘בואו נעשה את זה מהר’, מגיעה לעם ישראל ממשלה יציבה וטובה לארבע שנים קדימה”.

הרב רפי פרץ, יו”ר איחוד מפלגות הימין, אמר לכלי תקשורת בתום הפגישה עם הנשיא: “אני עברתי התנתקות, עברתי גירוש. אנחנו לא ניתן לדבר הזה לקרות שוב לעם ישראל. ראינו בעניינו את אחד הדברים הגרועים ביותר שיכולים לקרות – וכעת המגמה שלנו היא ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות