העבודה המליצה לנשיא על בני גנץ • אבי גבאי: “מבינים שזה לא יקרה”

חברי מפלגת העבודה המליצו לנשיא להטיל על בני גנץ את מלאכת הרכבת הממשלה • איציק שמולי: מאוכזב מתוצאות הבחירות • סתיו שפיר: "אנחנו נכנסים לתקופה שהולכת להיות קשה ודורשת אומץ בלתי רגיל"
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 11:20

נשיא המדינה ראובן ריבלין המשיך היום (שלישי) בסבב ההתייעצויות עם נציגי סיעות הכנסת, הממליצות לו על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

נציגי מפלגת העבודה המליצו על הח”כ המיועד בני גנץ  כמועמד להרכבת הממשלה הבאה.

יו”ר המפלגה אבי גבאי אמר: “כמו כל עם ישראל אנחנו מאחלים החלמה מהירה לנחמה רעייתך. אנחנו ממליצים על בני גנץ כמי שירכיב את הממשלה. אנחנו מודעים לסיטואציה הפוליטית ומבינים שזה לא יקרה אבל זה מה שציפינו וקיווינו שיקרה.

“העובדה שאדם יהיה רה”מ מעל 10 שנים היא לא נכונה למדינת ישראל ולשום ארגון. יחד עם זאת, העם החליט. מאז הבחירות שוחחתי עם הרבה אנשים שבחרו בנתניהו מכל מני סיבות, אף אחד לא בחר בנתניהו כדי לצמצם את הדמוקרטיה בישראל. יש שתי סוגיות גדולות, הדמוקרטיה והמצב הכלכלי. אף אחד לא קיבל מנדט לפגוע בדמוקרטיה בישראל. אנחנו כאופוזיציה נעמוד באתגר בשנים הקרובות.

“בנושא הכלכלי, אנחנו לפני תקופה לא טובה של גרעון בתקציב אחד הדברים שבבואך להעניק את המנדט צריך להדגיש לאנשי ז’בוטינסקי שלא ישכחו את חמשת הממים”.

הנשיא ריבלין פנה לח”כ המיועד טל רוסו וקרא לו שלא לפרוש: “חשבתי פעמים רבות כי חוק הצינון מרחיק אנשים מצוינים לתקופה שאין בה צורך. אני יודע שאם תצא ייכנסו אנשים מצוינים, אבל טוב שמי שהחליט שהוא רוצה לתרום למדינה יישאר בה”.

ח”כ איציק שמולי אמר כי הוא מאוכזב מתוצאות הבחירות. “אני מדבר אליך גם כאבא, זאת חוויה אחרת לחלוטין. אני דואג שלילד שלי יהיה טוב יותר לחיות כאן. אני בא לכאן עם תחושה של חשש וחרדה מפני הבאות, לא מדרך הימין אלא משכרון הכח ואבדן המעצורים והתחושה שהכל מותר. אני יודע שז’בוטינסקי אמר דברים חכמים ‘הרעל הנורא ביותר היא התחושה שהכל מותר’.

“הנאמנות למדינה הופכת לנאמנות עיוורת לשלטון. אם אתה מעז לחשוב או לומר אחרת אתה מוצא מעבר למרחב הלגיטימיות. אני לא מהמוותרים. אני מתכוון להיאבק על האמת שלי, שלנו. נכונה לנו קדנציה כואבת במובנים של איזונים ובלמים והגבלת הכח מול מי שחושב שהדמוקרטיה היא שלטון הרוב. אני מקווה שעל הדבר הזה נצליח לשמור מכל משמר בקדנציה הקרובה”.

ח”כ סתיו שפיר בירכה את הנשיא על ההחלטה להעביר את התייעצויות בלשכתו בשידור חי: “משמח להיות בבית הזה ושמחה שהפגישה הזו שקופה ומצולמת והודפת את הספינים והשקרים”.

שפיר הוסיפה: “השחיתות מחלחלת לאט לאט לכל מוסדות המדינה וגם לכל אלה ששותקים. לכן אנחנו ממליצים על גנץ. ישנה אלימות שמתפשטת לתוך השיח הציבורי ולא רק בבחירות אלא גם ביום יום. אנחנו נכנסים לתקופה שהולכת להיות קשה ודורשת אומץ בלתי רגיל”.

הנשיא ריבלין קרא לייסד חוקה לישראל: “נדמה לי שאף אחד מראשי הממשלה, מהראשון ועד היום, לא רוצה חוקה. עלינו להתאחד כולנו בעניין זה, שכן החוקה היא זו שעומדת בין האזרח ובין השלטון או כל מערכת שהוא חושב שהיא לא צודקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות