החרדים יבקשו מנתניהו: למנות דווקא את יריב לוין לשר משפטים

החרדים מעוניינים לראות את לוין במשרד המשפטים, על רקע הרצון לאשר את פסקת ההתגברות • לוין: "שום דבר לא ירתיע אותי, נחוש להמשיך במאבק מול מערכת המשפט ואין לי ספק שהשינוי הגדול יבוא" • על כוונת סמוטריץ' לדרוש את התיק: "זה הולך להיות מו"מ קשה, ארוך ולא פשוט"
חרדים 10
י"א ניסן התשע"ט / 16.04.2019 09:25

המפלגות החרדיות – בעיקר יהדות התורה, צפויות לבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את יריב לוין מהליכוד לתפקיד שר המשפטים.

לפי דיווח ב’כאן’, החרדים הביעו בשיחות סגורות רצון לראות דווקא את לוין נכנס למשרד, על רקע רצונם לקדם את חוק פסקת ההתגברות.

במקביל, בשיחות פנימיות מבהירים אנשיו של ראש הממשלה כי בליכוד לא יוותרו לשותפות הקואליציוניות על שלושה תיקים ספציפיים: בנוסף לתיק המשפטים, בליכוד רוצים להשאיר בידי המפלגה גם את התיק לביטחון הפנים ואת תיק התקשורת.

אמש  פורסם ב’כאן 11′ כי נתניהו מתכנן לבצע “שינויים מהותיים במערכת המשפט”, ובסביבתו אומרים כי מערכת המשפט תעבור זעזוע של ממש.

אחת הסיבות לכך היא העובדה שהפעם, לראשונה מזה שנים – יש רוב בכנסת לבצע שינויים כאלה. ב’כאן’ ציינו, כי על פי המצב הפוליטי יש כעת לנתניהו סיכוי גדול להצליח להוביל שינויים כאלה.

יריב לוין עצמו מתעקש להתמנות לשר המשפטים הבא של ישראל, כדי לבצע שינויים מהותיים במערכת המשפט וביחסים בין הכנסת והממשלה לבין בית המשפט העליון.

בראיון לגלי צה”ל הבוקר (שלישי) אמר לוין על רצונו לערוך שינויים במערכת המשפט: “שום דבר לא ירתיע אותי, אני נחוש להמשיך במאבק מול המערכת המשפטית ואין לי ספק שהשינוי הגדול יבוא”.

שר התיירות התייחס גם לכוונתו של בצלאל סמוטריץ’ להתעקש על תיק המשפטים: “זה הולך להיות משא ומתן קשה, ארוך ולא פשוט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות