ליברמן: ‘לא אסכים לשינוי אפילו של פסיק בחוק הגיוס’

יו"ר ישראל ביתנו הודיע באופן נחרץ כי מפלגתו לא תסכים לכל שינוי בחוק הגיוס - "אפילו לא של פסיק או נקודה, מוכנים ללכת לבחירות" • ימליץ על נתניהו: "הבוחר אמר את דברו" • הדגיש: "לא מוכן לחתום על הסכם קואליציוני לפני שרואה את ההסכם עם החרדים. לא מוכן לחתום דקה אחת לפני"
דוד ליבוביץ
י' ניסן התשע"ט / 15.04.2019 19:57

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר הערב (שני) בטקס הרמת כוסית של מפלגתו בירושלים: “לא אסכים לשינוי אפילו לא של פסיק או נקודה בחוק הגיוס”.

מאחר שהקואליציה של נתניהו אינה יכולה לקום ללא מפלגתו של אביגדור ליברמן, עשויה התעקשות זו להוביל לקשיים משמעותיים במהלך המשא-ומתן הקואליציוני.

ליברמן פתח: “היה פה ניסיון במערכת הבחירות לחסל אותנו מכל כיוון. כנראה אנחנו חלק חשוב בפוליטיקה אם הצלחנו להרגיז כל כך הרבה אנשים”, אמר ליברמן.

הוא הוסיף: “יש לנו מטרה לחוקק חוק בחירות חדש שיטפל במניפולציות של הסקרים בבחירות. הסוקרים יידרשו לגילוי נאות אודות מפלגות שעימן הם עובדים”.

הוא התייחס למפגש שיקיים מחר עם נשיא המדינה ראובן ריבלין – והדגיש: “אמליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, הבוחר אמר את דברו”.

הוא הוסיף כי לדעתו מיותר להשקיע מאמצים להקים ממשלה עם מפלגת כחול לבן. “אני לא תומך בממשלת אחדות. ממשלת אחדות מקימים סביב נושא מסויים אחרת זו ממשלת שיתוק. אין שום צורך כרגע להקים ממשלת אחדות לאומית”.

ליברמן גם הבהיר שיהיו תנאים משמעותיים לכניסתו לקואליציה: “מי שחושב שנוותר על עקרונות תמורת כיסאות, אפילו מפתות, זה לא יקרה. אנחנו יכולים להיות רק חלק ממשלת ימין – במעשים ולא בדיבורים.  גם בנושא דת ומדינה אמרתי שאנחנו מפלגה שמכבדת ערכים יהודיים אוהבים מסורת ישראל. אנחנו נגד כפיה דתית”.

עוד אמר ליברמן: “קל מאוד להסית נגד ישראל ביתנו ולהגיד שהם נגד יהדות תורה, הלכה ואלף ואחד דברים אחרים, אך שום דבר לא נכון”.

על חוק הגיוס אמר: “חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה ביולי 2018, אפשר להחיל עליו דין רציפות. לא ראיתי שהחרדים עשו משבר בקריאה הראשונה למרות שלא תמכו בו. לא המצאנו שום דבר. אין פה עיזים במשא ומתן ואנחנו נקפיד על קוצו של ידו. נדרוש להעביר את החוק בדיוק באותו הנוסח”.

הוא המשיך בביקורת על המפלגות החרדיות: “לבטל את מתווה הכותל זו פגיעה משמעותית בקשר עם התפוצות, ללכת אחורה זה בלתי אחראי. ראיתי שהחרדים דורשים לבטל עבודות חיוניות בשבת – קדושת החיים יותר חשובה.

“נצביע בעד פסקת ההתגברות אך ורק אחרי שיעבור חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית. בעוד יום-יומיים אפגש עם ראש הממשלה ואגיד שאני לא מוכן לחתום על הסכם קואליציוני לפני שאני רואה את ההסכם עם המפלגות החרדיות. לא מוכן לחתום דקה אחת לפני”.

לגבי התפקידים אמר: “אנחנו רוצים לחזור למשרד הביטחון והקליטה, אבל לא נוותר על העקרונות שלנו. אם נידרש לוותר על חוק הגיוס – אנחנו מוכנים ללכת לבחירות”.

מנגד, המפלגות החרדיות ואיחוד מפלגות הימין צפויות לפעול כחזית אחידה במשא ומתן להרכבת הממשלה – נגד בקשותיו של יו”ר ישראל ביתנו.

ח”כ משה גפני הבהיר בראיון שפורסם הבוקר בעיתון ‘יתד נאמן’, כי ההחלטה התקבלה על רקע הדיווחים לפיהם יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צפוי לדרוש וטו בענייני דת ומדינה בקדנציה הבאה.

גפני הדגיש בראיון כי המפלגה תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה, אך תפעל במשותף עם איחוד מפלגות הימין, כדי למנוע מליברמן “להציב תנאים לשלוש מפלגות גדולות ממנו”.

“יש תיאום בין המפלגות החרדיות לחזית אחידה נגד ליברמן – אם יתעקש על עמדותיו, לא תהיה קואליציה”, הבהיר גפני.

יצויין, כי עימות נוסף צפוי בין ש”ס לישראל ביתנו, מאחר ולשתי הסיעות דרישות די דומות בתיקים: דרעי מעוניין בתיק הפנים כולל סמכויות שנלקחו מהמשרד למפלגתו של כחלון עם הקמת הממשלה הקודמת. דרעי רוצה גם את משרד הנגב והגליל ומשרד הדתות. דרעי רוצה גם את תיק הקליטה, שהיה עד כה בידי ישראל ביתנו. ליברמן מצידו מבקש את תיק הפנים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיליון עקורים
    15/04/2019 23:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בני ברק אין לך בית

  2. המטוס המלזי קץ חב"ד
    15/04/2019 23:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. במצולות אוקיינוס הודי

  4. חגיגות מימונה ומשיח הנה הוא בא
    16/04/2019 00:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. ערי ליטא בני ברק ירבחו ויסעדו
    עד יתפוצצו מיעייך וחנק מופלטה בגרון רבניך רשעים