מה היה הרגע המרטיט מאוד שנחרט בזיכרונו של נתניהו בשנה הזאת

טקס הרמת כוסית לחג הפסח עם עובדי משרד ראש הממשלה - אמר נתניהו: "נקים צוות למניעת שביתות. אין הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחים" • "שני מכוני מחקר מדרגים את ישראל השנה כמעצמה השמינית בעולם"
אריה ריבקינד
י' ניסן התשע"ט / 15.04.2019 16:21

בצל המשבר המתמשך ברכבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) על כוונתו להקים צוות למניעת השבתת שירותים חיוניים ש”יאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל”.

בטקס הרמת כוסית לחג הפסח עם עובדי משרד ראש הממשלה בירושלים, אמר נתניהו: “הרכבת צריכה לנסוע. אנחנו הנחנו פסי רכבת ואין שום הצדקה לכך שקומץ אנשים ישביתו את הרכבות למיליוני אזרחי ישראל ולחיילים, זה לא יהיה. לכן, השבוע אני עומד להקים צוות שימנע השבתת שירותים חיוניים במדינה ויאפשר את חופש התנועה לכל אזרחי ישראל”.

קודם לכן אמר ראש הממשלה: “היה רגע מרטיט מאוד שנחרט בזיכרוני בשנה הזאת, לפני כחצי שנה. נסעתי לליטא, הוזמנתי על ידי ארגון המדינות הבלטיות, פעם ראשונה שהם מזמינים מישהו מבחוץ ומחוץ לאזור, והזמינו אותי כראש ממשלת ישראל.

“המשפחה שלי באה מליטא, היא עזבה לפני שיהדות ליטא הוכחדה כמעט כולה. רעייתי ואני הלכנו בשבת לבקר בגטו, וראינו את השרידים של אחת הקהילות המפוארות, מיני רבות של עם ישראל שהושמדו – הושמדו באירופה, הושמדו בצפון אפריקה, והיו מושמדות בכל העולם אם הנאצים לא היו מובסים.

“אחרי שראינו את הגטו, נסענו מרחק של 10 דקות מווילנה – פס רכבת, יער. יורדים מהרכבת ורואים בור במרחק של עשרים מטרים, ובמרחק של עוד שלושים מטרים – עוד בור. הביאו לשם אלף יהודים, ירו בהם, זרקו אותם לתוך הבור ושרפו אותם. עוד אלף יהודים, זרקו אותם לתוך הבור ושרפו אותם, וכך זה נמשך ונמשך במקום שנקרא – פונאר. בפונאר הרגשתי את השליחות שלי ושלנו. בפונאר הבנתי את גודל המהפך שיצרנו.

“בגטו היה בחור יהודי צעיר שניסה לארגן התנגדות, הוא לקח רהיטים וכל מה שבא ליד, ואם אינני טועה, הוא לקח גם נשק מקצין גרמני, היה לו תת מקלע, והם הרגו אותו מהר מאוד. זו הייתה סך ההתנגדות של היהודים בגטו וילנה. אחרי 70 שנה וקצת, אני חוזר כראש הממשלה של עם ששבר את כל כללי ההיסטוריה וחזר לבמת האומות כאומה שהיא כוח עולמי עולה. זו המהות של השינוי – זה מה שחגגנו כאן בשנת ה-70.

“יש פה שינוי גדול בכל התחומים. אתם שותפים לשינוי הזה, ואתם רואים אותו בכל פעם שבא הנה מנהיג. כל מנהיגי העולם וכל מנהיגי המעצמות, באים הנה מתוך הערצה ומתוך הערכה. מה שהרגשתי בליטא – אז דרכו עלינו, ואנסו אותנו עם סיבוב של כף הרגל  – היום הם מעריצים אותנו, מבקשים את עזרתנו ומסתכלים עלינו כעל מעצמה”.

נתניהו הזכיר: “שני מכוני מחקר מדרגים את ישראל השנה כמעצמה השמינית בעולם, ובמכון מחקר בוושינגטון זו הפעם השנייה. מעם שהיה כעלה נידף ברוח – למעצמה השמינית בעולם. תסתכלו מי עומד לפנינו – מעצמות שהן פי עשרות מונים ופי מאות מונים מאיתנו. אנחנו עם קטן, אבל ענק ברוח – מזה בא הכוח.

“את מה שקורה בדיפלומטיה, וביכולת הביטחונית, הקיברנטית והמודיעינית שלנו – אתם רואים. יש לנו גם יכולת כלכלית גדולה, כי שחררנו את הכלכלה וכי לעם שלנו ולאזרחים שלנו יש כל כך הרבה יכולות – רק לשחרר אותם מהשליטה של הבירוקרטיה שלנו – זה מנוע צמיחה ענק. יש לנו עדיין כפליים בירוקרטיה ממדינות ה -OECD. אם אנחנו מסירים את הבירוקרטיה הזאת, תהיה צמיחה.

“איך נמשיך לצמוח? גז הוצאנו מהמים ברוך ה’, תשתיות אנחנו מניחים, שוק חופשי יש לנו. יש לנו מקור גידול ענק – קוראים לו הבירוקרטיה. ככל שאתה מקצץ בה, כך הכלכלה מוסיפה לצמוח. ברוך ה’ לא חסרים לנו מקורות צמיחה כאלה. אנחנו נצטרך להשקיע מאמץ בקיצוץ הבירוקרטיה, אנחנו בדרך לשם, ואנחנו עושים את העבודה הזאת”.

נתניו הוסיף: “יש לנו עבודה בהרבה תחומים, אבל אין ספק שהשינוי הזה מתחולל והוא עצום ורב. מדינת ישראל עם סיום שנת ה- 70 לעצמאותה היא כוח משמעותי בעולם. הדבר הזה נעשה בזכות העבודה המשותפת של כל אזרחי ישראל – יהודים ולא יהודים כאחד. הוא נעשה בזכות העבודה שמנוהלת ומנותבת מהאוהל הזה, ואני רוצה להודות לכל אחד ואחד מכם בתחומו על התרומה שלכם”.

נתניהו גם ציין כי ייערכו שינויים במשרד: “יש שני אנשים שאני מפקיד בידיהם את העבודה הזו, אחד מהם הוא מי שהיה ממלא מקום המנכ”ל והיום יהיה המנכ”ל של המשרד, הוא עושה עבודה מצוינת – יואב הורוביץ. השני זה ראש הסגל החדש – אשר חיון. בעזרת השם, בעזרתם ובעזרתכם, אנחנו נביא את מדינת ישראל לפסגות גבוהות עוד יותר. אני מבקש מכם – תבלו בפסח, תבלו בארצנו היפיפייה, סעו בשלום וחזרו בשלום מלאי כוח להמשך. נעשה ונמשיך להצליח. תודה רבה לכולכם, חג פסח כשר ושמח.”