מאמינים לו? מנדלבליט על תפירת תיקים: לא היה כדבר הזה ולא יהיה

היועץ המשפטי לממשלה דחה את האמירות כי מינוי של שר משפטים "עוין" למערכת המשפט יוביל ל"תפירת תיק" כלפיו: "הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס. הם רעים ומזיקים"
אריה ריבקינד
י' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 21:22

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (ראשון) לטענות כי תופרים תיקים לשרים המבקרים בחריפות את בתי המשפט והפרקליטות – ואמר כי הפרסומים “חסרי כל בסיס”.

באירוע מורשת של הסנגוריה הצבאית אמר היועץ המשפטי: “בימים האחרונים היו פרסומים שונים, כאילו ישנם שיקולים לא מקצועיים שעלולים חלילה להשפיע על עבודתנו, בהקשר למינויים כאלה ואחרים.

“אני מבקש להבהיר באופן הברור ביותר כי הפרסומים הללו הם חסרי כל ביסוס. הם רעים ומזיקים. לא היה כדבר הזה ולא יהיה כדבר הזה”.

היועץ המשפטי הוסיף: “העיקרון בדבר עבודה ממלכתית, א-פוליטית ונעדרת משוא פנים הוא אבן יסוד בעבודתם של כלל הגופים המשפטיים הפועלים בשירות המדינה. זהו עיקרון יסודי המהווה תנאי, בלעדיו אין ליכולתנו לשרת את הציבור, ולהגן על שלטון החוק.

“העיקרון הזה מלווה גם אותנו במוסד היועץ המשפטי לממשלה בעשייה היומיומית – בייעוץ המשפטי לממשלה, בייצוג המדינה בערכאות ובאכיפת הדין. מכוחו של עיקרון זה, השיקולים המכוונים את עבודתנו הם לעולם שיקולי הדין והמשפט”.

כפי שדווח בחרדים 10, פרשני חברת החדשות, גיא פלג ואמנון אברמוביץ’,  התייחסו באולפן ‘יום השישי’ למינוי יריב לוין לשר המשפטים – ועוררו סערה.

“אני לא מעלה על דעתי שראש הממשלה, שיודע שענייניו צפויים להתגלגל בבית המשפט המחוזי וכנראה בעליון בערעור, ייתן את התיק ליריב לוין”, אמר פלג.

“זה משול לכך שאולמרט נתן את תיק המשפטים לדניאל פרידמן. איך אומרים? לא חוזרים על טעות פעמיים. אני לא מאמין שראש הממשלה שמחזיק את הקלפים יתן את התיק לחבר כנסת כל כך לעומתי לבית המשפט”.

הפרשן אמנון אברמוביץ’ אמר בדיון: ”אני מסכים עם גיא פלג לחלוטין. יריב לוין מגדף את מערכת המשפט. אני אגיד בצחוק, יריב לוין שר משפטים זה עוד שנת מאסר לנתניהו”.

שר המשפטים לשעבר חיים רמון הגיב הבוקר לדברים, בשיחה עם אראל סג”ל ודוד ורטהיים ב-103FM, ואמר: “כבר למדנו שבכל בדיחה יש אמת”.

הוא תקף את הפרקליטות שטרם הוציאה הודעת הבהרה בנושא.

הערב, כאמור, התייחס היועץ המשפטי לסעדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות