בתוך שקים I מבצע ‘טוהר בחירות’: מנסים לאתר ליקויים ב-400 קלפיות

הוועדה מקיימת בכנסת מבצע, שיימשך היום ומחר, שמטרתו לאתר שגיאות, אם היו, בקלפיות מרחבי הארץ • הוועדה: "הליכי הבקרה שגרתיים ואינם כתוצאה מהשיח בימים האחרונים"
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 15:46

ועדת הבחירות המרכזית מקיימת בכנסת היום ומחר (ראשון ושני), מבצע ‘נוהל טוהר הבחירות’, שמטרתו לאתר שגיאות וליקויים, אם היו, בקלפיות מרחבי הארץ.

במסגרת המבצע ייבחן מדגם של כ-400 קלפיות. “הליכי הבקרה שמבצעת הוועדה הינם הליכי בקרה שגרתיים ואינם כתוצאה מהשיח בימים האחרונים”, נמסר מדובר הוועדה.

מוקדם יותר הבוקר, הבהירה ועדת הבחירות המרכזית כי היא “רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש”, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות במעטפות הכפולות.

“החל מיום רביעי, ה- 10.4.19, מיד לאחר יום הבחירות, החלו הנציגים הבכירים ביותר בימין החדש לעמוד בקשר עם בכירים בוועדת הבחירות המרכזית לצורך בירור טענותיהם”, נאמר בהודעה החריגה של הוועדה.

“יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, התיר באופן חריג ולפנים משורת הדין, לנציגי הימין החדש לעיין בחומרים מהקלפיות המיוחדות.

“זאת ועוד, כל פנייה של נציגי הימין החדש, בכל אמצעי שהוא, נבדקה מיד עם קבלתה ומבלי להידרש לפורמליסטיקה וטפסים. לנוכח כל זאת, הוועדה רואה בחומרה רבה את הפצת מצג השווא על ידי הימין החדש, לפיו היו אי סדרים בספירת הקולות המיוחדים, ואת אי ההכרה בניסיונותיה של הוועדה להעמיד לרשותם את המידע הנדרש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות