הג’וב החדש של הרב פינטו: אבי אבות בתי דין או מפקח כשרות?

הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד וריצה עונש מאסר, השתקע במרוקו, שם הוא מקים מערך שחיטה לקהילה • תלמידיו: "המעמד החדש מקנה לו מעמד שופט בית המשפט העליון של מרוקו ומעמד דיפלומטי" • ראש הקהילה היהודית: "לא יזכה למעמד מיוחד מהשלטונות בשל מינויו לתפקיד"
חרדים 10
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 15:26

האם הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז”ל וריצה עונש מאסר בישראל, מונה “לאבי אבות בתי הדין של הקהילה במרוקו” או בסך הכל למפקח כשרות של הקהילה היהודית?

לפי הודעת היח”צנות שהפיצו תלמידיו של הרב פינטו, הוא מונה אתמול (מוצאי שבת), “בברכת מלך מרוקו, לכהן כאבי אבות בתי הדין במרוקו ומעמד זה מקנה לו אף מעמד של שופט בית המשפט העליון של מרוקו ומעמד דיפלומטי”.

בהודעה נאמר עוד, כי “בטקס שנערך בבית הכנסת בית אל בקזבלנקה בהשתתפות מאות אנשים בטקס השתתפו, בין היתר, בכירים מן הממשל שהגיעו בהנחיית מלך מרוקו לכבד המעמד, ובעיצומו של הטקס אף נערכה תפילה מיוחדת לכבודו של מלך מרוקו”.

אלא שלפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, הרב פינטו, שעזב את הארץ מיד לאחר שחרורו מהכלא ימלא בסך הכל תפקיד של ‘מפקח כשרות של הקהילה היהודית במרוקו’.

לפי הדיווח, “הרב פינטו חנך אמש ישיבה חדשה במרוקו שבה לומדים כ-30 יהודים מקומיים, וכחלק מכך, הוא יכנס לתפקיד מיידית. ניהול מערך הכשרות במרוקו הוא דבר מורכב, שכן במדינה מבקרים יותר מ-100 אלף יהודים בשנה”.

צילום: שובה ישראל

לפי סרג’ ברדוגו, ראש הקהילה היהודית במרוקו, הרב פינטו לא יקבל מעמד מיוחד במדינה בשל מינויו לתפקיד החדש, והוא “בסך הכול ממלא צורך של הקהילה היהודית”.

לדברי ברדוגו, “הרב פינטו יישא בכל ההוצאות הכרוכות בתפקיד, כולל העסקת משגיחים ושוחטים לטובת השחיטה הכשרה”.

ברדוגו ציין בשיחה עם וואלה, כי להרשעה של הרב בישראל לא הייתה כל השפעה על מינויו לתפקיד. “גם בלוס אנג’לס, פריז ומיאמי שבהן יש לו קהילות מקומיות, זה לא מפריע לאף אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מפריע לקהילה שיש מעליה פושע ? אז מגיע לקהילה אם זו הרמה שלה
    16/04/2019 15:48
    גילי
  1. מדהים איך פושעים מורשעים חוזרים לעמוד בראש ציבור .