נתניהו שלל בתנועת ביטול ממשלת אחדות; בנט ואיילת שקד לא הגיעו

נתניהו דחה את הרעיון להקים ממשלת אחדות עם כחול לבן • בנט ושקד, שמפלגתם לא עברה את אחוז החסימה, לא הגיעו לישיבת הממשלה
אריה ריבקינד
ט' ניסן התשע"ט / 14.04.2019 12:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות, כי הוא דוחה את האפשרות  להקים ממשלת אחדות עם מפלגת כחול לבן.

בתגובה לשאלות כתבים, נתניהו שלל בתנועת יד מבטלת את הקמפיין שפרשני השמאל, כמו גם אהוד אולמרט, מנסים לקדם.

השרים איילת שקד ונפתלי בנט, שספגו מפלה קשה לאחר שהימין החדש לא עברה את אחוז החסימה – לא הגיעו אל ישיבת הממשלה.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס נתניהו תחילה להתרסקות החללית הישראלית בראשית על הירח: “בראשית, אני רוצה להתחיל בבראשית. החללית בראשית הביאה את המדינה להיסטוריה. הפכנו לאחת משבע המדינות שחגה סביב הירח. זה הישג כביר ל-SpaceIL ואנחנו מתכוונים לשגר את בראשית 2, שהמדינה תשתתף גם בבנייתה. זה מוכיח את היכולות שלנו – ההבדל בין המנצחים ללוזרים”.

בהמשך נתניהו בירך את נשיא ארה”ב דונלד טראמפ על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג שלא לחקור את חיילי ארצות הברית על פשעי מלחמה באפגניסטן.

“בסוף השבוע הייתה התפתחות מאוד משמעותית. בבית הדין הבינלאומי בהאג, התובעת דחתה את התביעה לחקור את חיילי ארצות הברית. הדבר הזה בלם את המטרה שלשמה הוקם בית הדין הבינלאומי”, אמר נתניהו.

“הוא הוקם כדי לטפל בזוועות במדינות שאין להן מערכת משפטית ראויה. הם נטפלים לחיילי ארצות הברית או לישראל – להעמיד אותן למשפט. זה אבסורד וההפך ממה שהייתה מטרתו של הקמת בית הדין הבינלאומי. אני חושב שיש לזה השלכות יוצאות דופן לגבי ההתנהלות בעולם. אני מברך את ארצות הברית ואת הנשיא טראמפ. אנחנו מאוד מעריכים את התמיכה גם בתחום הזה”.

נתניהו הרים כוסית יחד עם חברי הממשלה: “אני רוצה לברך את הממשלה על ארבע שנות עשייה והישגים. הדבר בא לידי ביטוי באמון הציבור, נמשיך לעשות זאת גם בממשלה הבאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות